Waardering van Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid - Amsterdam op 17 september 2018

8.3

Zelf heb ik er 1,5 jaar over gedaan om doorverwezen te worden naar de NKCV. Toen ik eindelijk mocht beginnen aan de behandeling had ik dan ook hoge verwachtingen, zowel van mijzelf als hun. Aan het begin kon ik kiezen tussen via internet of face to face, ook vooral ivm de reistijd die ik had. Mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar face to face dus ik was blij dat dit een optie was. Ik vond het als student best moeilijk maar ik heb mij strikt aan de behandeling gehouden. Hiervoor moest ik in het begin veel afzeggen zoals feestjes. Aangezien binnen mijn traject ik om tien uur naar bed moest omdat mijn wekker om 5:30 ging. Zelf was ik zo eigenwijs om ipv 8 uur nog 6 uur naar stage en school te gaan terwijl aangeraden werd om 0-4 uur per dag naar school en stage maximaal te gaan. Ik moest eerst op mijn bek gaan. Toen op een gegeven moment stage en school zeiden dat het niet meer ging en dat ik mijn behandeling als kans moest zien ging bij mij de knop om. Mijn behandelaar is altijd geduldig geweest en heeft vaak goede tips en opties geboden maar gaf mij ook de ruimte om eigenwijs te zijn en mijn weg te vinden binnen de behandeling. Zelf koos je de afspraken dus ik vond dat ik ze dan op moest volgen omdat ik het zelf zo bepaald had. Toen ik accepteerde dat het niet meer ging is er door de behandelaar en ik gekozen om terug te gaan naar 4 uur per dag. Hierna ging het een stuk beter omdat ik geen weerstand heb.Nu heb ik afgelopen woensdag mijn behandeling succesvol afgerond en als ik eerlijk ben dan ben ik toch wel heel blij dat ik het heb doorgemaakt. Dat half jaar heeft mij zo veel opgeleverd. Als ik zie hoe het hiervoor was denk ik niet dat ik mijn 3e jaar school en stage zo succesvol had afgerond als ik dit probleem niet had aangepakt. Ik voel me voor het eerst in lange tijd niet meer beperkt en vaak niet meer vermoeid. Nu kan ik soms zelfs vermoeidheid fijn vinden omdat het een drukke dag was in plaats van als probleem ervaren. Ik heb het gevoel dat ik mijzelf kan zijn zonder beperkt te worden door vermoeidheid.Het enige wat ik minder vond is de locatie op het AMC. Dit is een stoffig oud gebouw wat heel erg ziekenhuis schreeuwt. De nieuwe plek op het VU vind ik een stuk passender en mooier.

Reactie van/namens GGZ Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid - Amsterdam

geplaatst op 13 november 2018

Beste heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw inzending. We zijn ontzettend blij om te horen dat u de behandeling succesvol heeft afgerond en dat u tevreden bent met het resultaat. We vinden het belangrijk om een behandeling te bieden die bewezen effectief is en daarnaast de patiënt te begeleiden op een manier die past. Het is goed om te lezen dat de vermoeidheid u – ook mede door uw
eigen inzet en motivatie – nu niet langer meer belemmerd!
We betreuren het te horen dat u het gebouw (locatie AMC) minder prettig vond. We zullen dit in evaluaties meenemen.

Met vriendelijke groet,

Het NKCV

Bent u of werkt u voor Nederlands Kenniscentrum Chronische Vermoeidheid? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.