Waardering van Nederlandse Obesitas Kliniek Zuid - Heerlen op 1 oktober 2018

9.3
  • Overgewicht

Heb voor het  traject van eerste informatie tot operatie bijna twee jaar nodig gehad. Bij de tweede aanloop moest ik daarom eerst 6 maanden naar dietiste gaan. Heeft twee effecten gehad: mijn overdadig etenspatroon werd nog eens duidelijk en bevestigde dat ik meer nodig had als dieten alleen. Ofschoon de tijd tussen informatieavond en screening best snel gaat, krijg je alle informatie over voor- en nadelen duidelijk uitgelegd en kun je weten dat er alleen succes blijft als je je leven echt omgooid. Ookal noemen ze het nooit meer dieten, maar je nieuwe leefstijladvies houden een strikte eetdiscipline en beweging in. Alleen wordt het iets makkelijker omdat je na de operatie bijna geen honger hebt en in het begin weinig kunt eten. Ik vind het heel geruststellend dat er in het natraject niet alleen groepssessies zijn, maar ook de noodzakelijke medische controlles. Het is aan jezelf er wat mee te doen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Nederlandse Obesitas Kliniek Zuid? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.