Waardering van Spine Nederland - Breda op 20 juni 2016

8.8
  • Chronische pijn

Ik heb chronische rugklachten en kon bijna niet bewegen of tillen zonder pijn. Ik kon niet lang in een houding zitten of liggen en ook slapen ging slecht doordat ik wakker werd van de pijn, om de pijn te drukken slikte ik zware pijnstillers. In januari ben ik gestart met revalideren bij Spine-Care. De eerste 2 maanden (fase 1) staan in het teken van workshops en bewegen/sporten. Bij de workshops leer je om te gaan met de chronische klachten en hoe te handelen. De workshops worden gegeven in kleine groepjes wat erg prettig is. Er kunnen ervaringen en klachten gedeeld worden wat herkenbaar is. Er wordt geleerd om te gaan met terugvallen waar helaas iedereen mee te maken heeft. Na 2 maanden begint fase 2 waarbij de nadruk ligt op meer bewegen en sporten. Persoonlijk merkte ik dat ik bijna wekelijks vooruitgang boekte, iets dat erg motiveert. De begeleiding van de therapeuten is top, er wordt erg goed op houding en uitvoering van de oefeningen gelet. Het is erg fijn dat je sport in een kleine groep hierdoor kan je elkaar motiveren en steunen waar nodig. Na 6 maanden stopt de revalidatie wat in mijn geval niet toereikend is, Ik ben veel vooruitgang maar helaas nog lang niet klaar. Gelukkig is er de mogelijkheid om door te sporten wat ik ook zeker doe. Ik ben zeer te spreken over de kundige mensen bij Spine-Care. Daarom zal ik iedereen aanraden die chronische rug of nekklachten heeft zich te laten doorverwijzen naar Spine-Care. Het heeft mij veel geholpen nu maar ook zeker in de toekomst.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Spine Nederland? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.