Waardering van Dagelijks Leven, locatie Het Vredehofhuis - Spijkenisse op 19 mei 2017 interview

8.2

Het gebouw was vroeger een jeugdsociëteit met een school eraan, maar het is nu helemaal verbouwd. Het heeft twee verdiepingen. Mijn moeder heeft een hele nieuwe kamer met eigen sanitair met een mooi uitzicht op de tuin. Deze mochten we zelf na de verbouwing uitzoeken. Er wordt veel georganiseerd, Er wordt weleens een school uitgenodigd om daar een weekviering te houden, in de zomer wordt er jeu de boules georganiseerd op het grasveld, er is sjoelen, een beauty- en een crea-middag, gymnastiek. Bovendien is er een grote tuin bij met bankjes, tafeltjes en parasols. Het tehuis is kleinschalig opgezet en heeft slechts 20 bewoners. Overdag lopen er circa.vijf verpleegsters annex verzorgsters rond. Ze gaan heel liefdevol met haar om. Zo neemt het personeel haar wel eens mee het dorp in, soms gaan ze met een ploegje en dan gaan er ook vrijwilligers mee. Af en toe hebben andere cliënten wel eens woorden en dan is mijn moeder helemaal van slag. Dan slaan iemand van het personeel even een arm om haar heen om haar gerust te stellen. Mijn moeder geeft de verpleegsters af en toe een knuffeltje, wat aangeeft dat ze zich daar goed op haar plaats voelt. Ik heb trouwens veel bewondering voor de verzorgenden, ze blijven altijd rustig ondanks dat de patiënten soms wel veertig keer hetzelfde vragen of kwaad worden. Afspraken worden altijd nagekomen en ik word ook altijd geïnformeerd als er iets is. De persoonlijke aandacht is supergoed. Iedere week krijg ik een overzichtje van de activiteiten door de activiteitenbegeleidster toegestuurd naar mijn mobiel. Als wij er een paar dagen niet zijn, dan maakt zij eveneens foto's van mijn moeder tijdens activiteiten en stuurt ze aan mij door.

Bent u of werkt u voor Dagelijks Leven, locatie Het Vredehofhuis? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.