Waardering van De Keizershof - Utrecht op 14 mei 2010

7.5

Ik woon hier nou bijna anderhalf jaar en ik ben zeer tevreden. Ik heb twee heerlijke ruime kamers. In het begin vond ik het heel erg om hier te komen, want ik vind de omgeving afschuwelijk. Net als mijn uitzicht. Ik woonde eerst aan een landweg en nu aan een snelweg en ik kijk de hele dag uit op verkeer. Maar inmiddels ben ik wel gewend aan al dat beton en al die hoogbouw. Ik moest hier naartoe omdat ik zorg nodig heb en ze geven me hier precies wat ik nodig heb. Het eten is prima, alles wordt vers bereid en niks komt uit de diepvries. Ik kom hier niks tekort. Een verbeterpunt is de tijd die de verpleegsters voor je hebben. Deze is zeer beperkt. Hier kunnen zij zelf niks aan doen. Als ik nu mijn medicijnen krijg, zijn ze snel klaar. Terwijl ik graag even een praatje zou maken. Al is het maar vijf minuten. Dit verschilt ook per verpleegster, want de een maakt wel even tijd voor je en de ander niet. Ik heb een noodknop waar ik op kan drukken als ik bijvoorbeeld val, maar je moet meestal een half uur wachten voordat ze komen. Dit is wel lang en kan afhankelijk van het geval een probleem vormen. Het is bijvoorbeeld wel eens misgegaan op het toilet en dan zit je maar te wachten. Dat is echt niet leuk. Een ander verbeterpunt is het schoonmaken. Ik heb anderhalf uur in de week, maar met een kwartier zijn ze klaar. Dit kan natuurlijk niet. Het gevolg van het tijdgebrek is dat er niet altijd goed wordt schoongemaakt. Tot slot zou het fijn zijn als ik mijn boodschappen gewoon hier kon doen. Ik heb eigenlijk niets nodig, maar ik ben nu afhankelijk van anderen voor extra's zoals koekjes. Als je de ligging kunt verdragen, zou ik deze instelling zeker aanbevelen. Ik zit in mijn laatste levensfase en ik heb een mooi leven gehad en daar moet ik het nu mee doen. Je kunt op je 91ste ook geen eisen meer stellen hoor, je moet blij zijn dat je er nog bent. (bewoner)

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Keizershof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.