Waardering van De Keizershof - Utrecht op 14 mei 2010

8.2

Ik zou niet zo snel kunnen formuleren wat ik goed en minder goed vind. Blij zijn wij natuurlijk nooit, want wij willen graag terug naar huis. Al het werk wordt je hier uit handen genomen en dat snap ik ook wel, maar ik heb daardoor niet zoveel meer te doen. De overstap is gewoon heel groot. Ze doen hun best, dus het ligt niet aan de instelling, maar het kan nooit mijn huis vervangen. Ik mis mijn tuin en de ruimte voor mijn eigen hobby's. De sfeer hier ligt mij niet. Ik wil graag, maar het kan niet. Het ligt dus ook een beetje aan ons. Ik mis het zagen, knutselen en rommelen wat ik thuis altijd deed. Ik ben ook verschrikkelijk snel moe en doe hier niet mee aan de activiteiten. Ik zou wel graag naar buiten willen, maar dat is afhankelijk van het weer. Ik loop af en toe op de gang, maar verder kom ik niet. Er is hier eigenlijk weinig te doen en voor activiteiten als bloemschikken voel ik niks. Ik zou graag een mooie muziekmiddag georganiseerd zien. Of een vrolijk gezelschap dat een voorstelling komt geven. Ja, dat lijkt me echt een keer leuk. Het personeel is erg vriendelijk en waar we om vragen, krijgen we. De kamer is prima, met voldoende ruimte en een royale lichtinval. Een verbeterpunt is het eten. Wij vinden de hoofdmaaltijd vaak niet lekker. Ik weet niet in welke margarine ze braden, maar ik ben vaak misselijk na het eten. Ik hoef geen soep, salade of toetje, als er maar een lekkere aardappel en stukje vlees geserveerd wordt. En dit is vaak niet het geval. Verder zou ik graag zien dat kleine kledingreparaties gewoon hier gedaan kunnen worden. Voor het aanzetten van een knoop of het herstellen van losgetornde naden wil ik niet helemaal het dorp in, want dit moet het bezoek voor ons doen. Een andere handicap is het gebrek aan een winkeltje in huis voor de kleine boodschappen. Voor mijn sinaasappelen moet ik het dorp in en dit kan alleen als er bezoek is die dat wil doen. Wij hebben niet zoveel bezoek, dus we zijn vaak afhankelijk van een vriendelijke zuster die iets mee wil nemen. (bewoner)

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Keizershof? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.