Huize Plantage

Particulier woonzorgcentrum

Henri Polaklaan 11 A 1018 CP Amsterdam
Er is 1 waardering

Waardering van Huize Plantage - Amsterdam op 6 april 2017 Interview

Ik had regelmatig afspraken met de zorgcoördinator, de mentor van mijn moeder en ander personeel. Als ik dat nodig vond, kon ik ook zelf afspraken maken. De behandeling was heel zorgvuldig we hebben goed gekeken naar medicatie en naar de behoefte van mijn moeder om mee te doen aan activiteiten. Ik vond het heel fijn dat mijn moeder juist in dit huis kon wonen, want de kleinschaligheid paste bij haar. Ik zag vaak dezelfde gezichten. Het was een persoonlijke, niet mechanische benadering. Ze namen echt de tijd voor mijn moeder en ik merkte dat ze daar tot rust kwam. De informatie die ik nodig had, bijvoorbeeld dat ze slecht geslapen had of minder goed gegeten had, kreeg ik. Er werd goed gereageerd op het gedrag van mijn moeder. Als ze bijvoorbeeld dachten dat ze meer rust nodig had, dan werd ernaar gekeken. Als ze onrustiger was gingen ze kijken wat voor haar werkte. Er was maar een lift in het gebouw, maar die werd voldoende gecontroleerd. Het huis staat op een superfijne plek. De kamer van mijn moeder deed denken aan de sfeer van vroeger. Dat paste goed bij haar. Verder waren er grote bomen en staat het huis dicht bij de Hortus en Artis. Daar in de buurt kon je zonder veel prikkels een rondje maken. In het voortuintje en op de binnenplaats konden we prettig zitten. De gemeenschappelijke huiskamer was ook heel fijn. Deze stond in directe verbinding met het kantoortje, waardoor mijn moeder nooit het gevoel had dat ze alleen was. Dat vond ik heel prettig en dat gaf een veilig gevoel. Mijn moeder vond het fijn als er mensen in de buurt waren. Er werden concerten georganiseerd en soms werden familieleden betrokken bij activiteiten. Zo gingen ze bijvoorbeeld mee naar Artis en met Kerstmis konden ze ook mee-eten. Ik voelde me als dochter heel erg welkom. Het was een grote opluchting dat ze daar een prachtige plek had en goed verzorgd werd. Toen ze stervende was kon ik op een matras in haar kamer slapen en ze kon daarna op haar kamer opgebaard blijven. Deze zorg rond de stervensperiode was voor mij heel fijn. Ik kon samen met de (zorg)medewerkers kijken naar wat het beste was voor mijn moeder. De directeur was enorm betrokken en zorgde er mede voor dat dingen goed liepen. Hij was vaak aanwezig en heel benaderbaar.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Huize Plantage? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.