Waardering van Zorggroep De Laren, Villa Hoefstaete - Bosch en Duin op 6 juli 2015

9.2
  • Leververvetting

Onze ervaringen met deze zorginstelling waren kort maar zeer intensief. Na herhaaldelijke ziekenhuis bezoeken werd het duidelijk dat de gezondheid van mijn moeder zeer ernstig achteruit was gegaan. Deze waren voornamelijk gerelateerd aan haar leveraandoening en eetstoornis. Op z'n moment moet er snel gehandeld worden om een passende zorginstelling te zoeken na het ziekenhuisverblijf. Een financiële overweging voor een particuliere instelling is nodig. Niet iedereen kan dit financieel veroorloven, er wordt hier onderscheid gemaakt tussen leef en service kosten (soort van all inn concept, met zeer goed verzorgde maaltijden door de kok) en zorgkosten. Wij zijn achteraf zeer blij dat we voor Villa Hoefstaete hebben gekozen. Daar was het mogelijk om de vertrouwde thuis situatie na te bootsen (fotos, meubels, objecten) Het gevoel bij ons kan worden vergeleken met zorg in een hotel waar vaste gasten verblijven in een bosrijke omgeving. Rust, warmte, zorgzame en vertrouwde mensen. Ondanks dat iedereen een eigen voordeur heeft. Vanaf dag 1 voelde het als thuis. We hebben ook andere zorginstellingen bezocht, waar we het gevoel hadden dat onze moeder in een instelling verbleef met veel goed bedoelde zorg, maar ook met heel veel meer mensen die deze zorg nodig hadden en met meer mensen voelt het toch als 1 van de velen. Dat persoonlijke van Hoefstaete zie je overal: in het ontvangst, in de verzorging, in het ontbijt/lunch/diner, in de financiele afhandeling en administratieve begeleiding, in het verblijf van het personeel dat gewoon tussen de bewoners werkt en geen aparte werkkamers heeft. Het is echt mogelijk om een persoonlijke band op te bouwen met iedereen.De gezondheid van mijn moeder ging in drie weken zeer hard achteruit. Medicatie, verzorging, en contact met ons en familie verliep ondertussen professioneel en dus goed ondanks de situatie. Uiteindelijk is mijn moeder in de zorginstelling overleden. Ondanks de korte verblijftijd waren we zeer onder de indruk van het waardige afscheid van zowel personeel als permanente bewoners. Pas vanaf het moment dat we later de nieuwsbrief van Hoefstaete ontvingen, realiseerden we dat de villa meer omvat dan alleen de zorg voor onze moeder. Natuurlijk zijn er veel meer andere bewoners die dezelfde zorg nodig hebben en heeft het zorgpersoneel ook gewoon recht op vakantie zoals jij en ik. Maar het voelde alsof de zorg draaide om mijn moeder alleen. En daarom vind ik deze zorginstelling zeer aan te bevelen. Overigens vertrok de locatie manager kort daarna naar een nieuwe  Villa Sluysoort in Maarssen waar een zelfde zorg concept is geintroduceerd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorggroep De Laren, Villa Hoefstaete? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.