Zorghoeve De Port

Particulier woonzorgcentrum

Kuiperweg 17 6037 NL Kelpen Oler

Waardering van Zorghoeve De Port - Kelpen Oler op 28 oktober 2016

Dementie

Qua woonomgeving is de landelijke ligging van Zorghoeve de Port een ideale omgeving met veel positieve prikkels voor de bewoners. Het personeel is hartelijk en zorgt goed en met overgave voor de bewoners. Een aantal personeelsleden dragen wij een heel warm hart toe. Wat ons opviel was dat het personeel weinig mandaat van handelen had. Vaak moest eerst toestemming gevraagd worden aan de zorgmanager/directeur. Wij bevelen Zorghoeve de Port niet aan als instelling voor met name bewoners die complexere zorg vragen en daardoor ongewild ook meer aandacht nodig hebben. Deze aandacht kan De Port (nog) niet het hoofd bieden. Onder complexe zorg verstaan we onder andere:- anticiperen op verandering van ziektebeeld en daarop volgend de verandering in zorgbehoefte;- anticiperen op acute veranderingen in medicatie;- opvolgen van aanwijzingen door professionele behandelaars zoals huisarts, logopedist, ergotherapeut;- onvoldoende inspelen op signalen van familie. We hebben ervaren dat De Port onvoldoende geschoold personeel in dienst heeft die de verpleegkundige handelingen beheersen die acute complexe zorg kan vragen. Als zeer betrokken familie waren wij graag vaker tijdig geïnformeerd over gebeurtenissen en meer geïntegreerd in de dagdagelijkse gang van zaken. Wij vinden dat De Port zich hierin nog onvoldoende ontwikkeld heeft. Wij hebben ons vaak meer tot last gevoeld, dan dat wij ons welkom voelden. De stugge en aanvallende houding van de zorgmanager/directeur in de laatste maanden van het verblijf van onze moeder stond familieparticipatie en een goede en zinvolle communicatie ernstig in de weg. Dit laatste is voor ons als familie een zware belasting geweest, zeker op het moment dat de ziekte van onze moeder verergerde en het er op aan kwam om goed te interpreteren wat er aan de hand was. Wij bedanken het verzorgend personeel van De Port voor alle goede en liefdevolle zorgen.

Reactie van/namens Particulier woonzorgcentrum Zorghoeve De Port - Kelpen Oler

Wat fijn om te horen dat De Port als een prettige omgeving wordt gezien en dat het personeel als hartelijk en zorgzaam wordt ervaren. Wij betreuren de negatieve ervaring met de zorgmanager/directeur zeer en gaan contact zoeken met de reviewer om dit verder te bespreken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorghoeve De Port? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.