Waardering van Zorgresidence Het Seminarie - Amersfoort op 5 november 2017

9.3

Het Seminarie is een bijzondere plek met een uniek concept dat volledig is gericht op het bieden van de beste zorg en begeleiding in een mooie, huiselijke omgeving. De kleinschaligheid maakt het mogelijk iedere bewoner de gewenste individuele aandacht en begeleiding te bieden. Uitgangspunt daarbij is het respect voor de mens, zijn zelfstandigheid en keuzevrijheid. De comfortabele woningen in dit prachtige 17de eeuwse pand zijn modern, licht en bieden alle nodige voorzieningen. Drie goede koks verzorgen dagelijks verse maaltijden volgens een gevarieerd en regelmatig wisselend menu. Familie kan altijd aanschuiven bij de lunch of het diner in de mooie grote zaal waar in vroeger tijden de kerkdiensten werden gehouden. Naast gezamenlijke activiteiten in huis, wordt de bewoners ook de gelegenheid geboden om deel te nemen aan algemene evenementen die in Amersfoort plaatsvinden. Daarnaast worden in Het Seminarie regelmatig muziekuitvoeringen en andere activiteiten georganiseerd. Vermeldenswaardig is “Puur voor de Buur”, waarbij eenmaal per maand een van de buren van Het Seminarie voor de bewoners komt koken. Als bewoner wordt men actief betrokken bij de eigen directe omgeving, maar ook bij de mooie stad waarin men woont. Onze eerste prettige gesprekken met de leiding en de medewerkers van Het Seminarie bevestigden meteen ons gevoel dat dit de juiste nieuwe woonomgeving zou kunnen zijn voor mijn moeder van 95. De manier waarop wij in de eerste fase werden begeleid bij alle adminstratieve zaken als de indicatie-aanvraag en PGB-beheer was geweldig. Als je niet eerder te maken hebt gehad met al die formaliteiten die komen kijken bij zo’n belangrijke stap naar een “nieuw leven” is deze hulp onmisbaar. De persoonlijke aandacht, gastvrijheid en warmte die wij ondervonden, gedurende de gehele periode dat mijn moeder in Het Seminarie heeft gewoond, was in één woord fantastisch. Ondanks haar meervoudige beperkingen was mijn moeder een sterke persoonlijkheid met een enorme levenskracht. Wij rekenden er helemaal op dat zij nog makkelijk de honderd zou gaan halen, maar helaas werd zij vrij plotseling ziek en is in september nogal onverwacht overleden. Over haar verzorging en verpleging, maar zeker ook over de manier waarop wij als familie in deze laatste fase werden begeleid, niets dan lof. Wij missen Ma en onze regelmatige bezoekjes aan haar. Maar we missen ook zéker die fijne, warme omgeving en al die lieve en zorgzame mensen, die altijd voor ons klaarstonden met raad en daad, een gezellig praatje, een glimlach en een troostend woord. Wij kijken terug op een bijzonder goed jaar, zowel voor Ma als voor ons. Wij wensen Het Seminarie een goede, lange en voorspoedige toekomst toe.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Zorgresidence Het Seminarie? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.