Waardering van RealHealth Sint Maartenskliniek - Berg en Dal op 5 november 2017

• Chronische pijn

Na jaren van div. ziekenhuizen, behandelingen, therapieën en medicatie om af te komen van m’n chronische rugpijn en steeds maar weer teleurstellingen nu de kans gekregen om aan het RealHealth traject deel te nemen. Ik had geen andere keus en heb het met beide handen aangegrepen. Met enige angst (voor weer teleurstelling) ben ik op maandag 23 oktober 2017 aan het RealHealth traject begonnen. Het was een heel zwaar, heftig en pittig traject vooral de eerste week! Erg confronterend, hoe ik al jaren niet naar mijn grenzen heb geluisterd en er altijd maar overheen ben gegaan. We hebben veel oefeningen en theorie gehad hoe we het anders aan kunnen pakken zodat het leven met pijn dragelijker kan worden. Wij hadden een leuke groep en liepen allemaal met vergelijkbare problemen.  De gesprekken en adviezen van alle begeleiders, therapeuten en trainers binnen het RealHealth traject zijn zo goed. Ze begeleiden je in alles. Zowel lichamelijk gaat de training met stapjes en vooral herhalen en steeds een beetje erbij maar niet overbelasten. En geestelijk doet het erg veel je word echt geconfronteerd met jezelf. Ik heb nu de twee weken intern erop zitten, vrijdag 3 november was mijn laatste dag. Ik ben nog maar net klaar met het eerste stuk van het RealHealth traject maar kan nu al wel zeggen dat ik er mentaal sterker uit ben gekomen en weet hoe ik me lichamelijk moet belasten zodat ik niet meer pijn krijg dan ik heb. De weg is nog lang voor mij maar de eerste stap is gezet en ben zeker van plan dat de rest van mijn leven voort te zetten. Het was pittig maar ben echt super blij dat ik heb deelgenomen aan het RealHealth traject. Alle medewerkers van RealHealth en de arts van het St-Maartenskliniek super bedankt. En het verblijf twee weken in het hotel zorgt ervoor dat je je helemaal op jezelf kunt richten, zonder alle beslommeringen van de thuis situatie, het voelt zelfs ondanks de intensiteit als vakantie. Echt een aanrader om dit traject te gaan volgen!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor RealHealth Sint Maartenskliniek? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.