Waardering van E.F.J. Wasmann, psychiater, locatie Amsterdam - Amsterdam op 9 september 2019

4.0
  • Angststoornissen

Ik heb deze behandelaar, over verschillende jaren verspreid, op twee locaties in het land, meegemaakt. De man luistert niet zo goed en komt herhaaldelijk warrig over. In zijn analyse lijkt hij vragen en informatie van een vorige sessie vergeten te zijn. Als je dat aangeeft zie je dat hij daar niet zo makkelijk mee om kan gaan. Sterker: hij noemt rustig en zelfverzekerd dat hij de specialist is en dat hij het juist heeft. Maar dat hij wel snapt dat jij dat als client dat nog niet ziet. In het contact komt hij in beginsel redelijk over, maar na enige tijd ervaarde ik het als manipulatief en sturend. In zijn communicatie, door het ontbreken van lichaams- en gezichtsmimiek, komt meneer Wasmann statisch over. Dat is niet zo prettig als je met iemand een vertrouwensrelatie aangaat. Het is jammer dat Zorgkaart NL de indicatoren op deze manier weegt. Omdat de locaties goed verzorgd zijn en ook een afspraak zo gemaakt is (ruime voldoendes) komt de overall score nog redelijk gunstig uit. Die score doet niet goed recht aan het niveau van de inhoud van de gesprekken en onderlinge interactie. Mijn beeld is dat de behandelaar dat zelf niet zo ervaart (kan ervaren) omdat hij voor zijn eigen zekerheid (bewust of onbewust) overtuigingen heeft gecreëerd, waarmee hij zijn gelijk creëert. Hij haalt in de gesprekken irrelevante informatie aan en stelde mij andersom ook persoonlijke vragen die niet ter zake deden. Conclusie: geen aanrader.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor E.F.J. Wasmann, psychiater, locatie Amsterdam? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.