Waardering van Psychologie Praktijk Michelle Coenen - Amsterdam op 29 november 2016

8.7

Eindelijk afgestudeerd, wat eerst resulteerde in een hoop vrije tijd. Tijd waarin ik me heb georiënteerd naar interessante, passende en beschikbare banen. Ook tijd waarin ik veel heb nagedacht over wat ik kan, wat ik wil maar ook over wat er van me verwacht wordt. Na 2 maanden van solliciteren werd de al bestaande knoop in mijn maag alleen maar groter vanwege het feit dat ik aan het solliciteren was naar banen die ik zelf misschien wel helemaal niet perse wilde. Een gedachte die al tijdens mijn studie speelde, ‘zit ik hier eigenlijk wel op de juiste plek?’ ‘Is dit hetgeen wat ik misschien nu wel leuk vind maar in het werkende leven helemaal niet als werk zou willen doen?’  Vragen waar ik het met Michelle al vaker de laatste tijd over heb gehad, inclusief gemixte gevoelens, interessen en situaties. Naar enkele low key gesprekken stelde Michelle voor om een loopbaanCheck bij mij te doen. Iets wat zeer confronterend is en uiteindelijk was maar ook helpt om hetgeen wat er in mij omgaat een plekje te geven en problemen en klachten aan te pakken.  Ik kon op korte termijn bij Michelle terecht in haar nieuwe praktijk, waar ik me als patiënt gelijk op mijn gemak voelde. Ze nam de tijd, had geen haast bij afspraken(wat ik vaak als probleem ervaar in de hulpverlenende en zorgbranche) en gaf me het gevoel dat ik alles kon vertellen en vragen. Ze heeft me uitgelegd welke tests van waarde voor mij zouden kunnen zijn en waar de zwaarpunten en actiepunten waarschijnlijk liggen. Aan de hand van een paar testen(SCL-90, Waardenlijst, Zelfanalyse) gesprekken en vragen heeft ze een uitgebreid verslag gemaakt waar veel voor mij bekende maar ook onbekende punten in naar voren kwamen. Dingen die in het dagelijkse leven aanwezig zijn, maar die door de druk van buitenaf niet echt benoemd worden en waar ik zelf niet mee bezig probeer te zijn, ofwel negeer en wegstop. Onder andere fysieke en mentale klachten. Oorzaken waar ik actief aan zal moeten werken wil ik meer plezier, voldoening, ervaring en waardering halen uit mijn dagelijkse werkzaamheden, mijn lijf en mijn leven. De mogelijkheid deze LoopbaanCheck bij Michelle te kunnen doen, neem ik mee als een prettige ervaring en een helpende stap in de voor mij juiste richting. Een aanrader voor mensen die net als ik de juiste richting zoeken en wel wat duidelijke woorden kunnen gebruiken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Psychologie Praktijk Michelle Coenen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.