Waardering van OCA Amsterdam - Amsterdam op 14 juni 2018

• N.v.t.

9.3
  • Chronische pijn

Onlangs heb ik een 'revalidatie-traject' gevolgd bij OCA.Ik had een hersenbloeding gehad en niet lang daarna kreeg ik er een 'frozen shoulder' bij. Nadat het filter in mijn hoofd enigzins hersteld was (1 jaar) en de ontsteking in mijn schouder was uitgewoed, was ik de regie over mijn lichaam helemaal kwijt.Met de kundige hulp van OCA kan ik zeggen dat ik, na 3 maanden, de regie weer terug heb. Zij hanteren een filosofie die gericht is op 'gezondheid', ipv op 'ziekte'. Middels een team dat bestaat uit een revalidarie-arts, ergotherapeute, psychologe en een fysiotherapeut wordt er een 'maatpak' samengesteld om de  opgelopen handicap te lijf te gaan. Deze combinatie heeft ervoor gezorgd dat ik begreep waar mijn struikelblokken zaten en dat ik door de discipline van 'sport' en nadenken over hoe ik in het leven sta, de regie weer over mijzelf terug heb.Ik heb er weer vertrouwen in, dat ik gezond kan blijven in de toekomst, maar 'belangrijker' wat ik daar voor nodig heb en hoe ik dat kan organiseren.OCA in combinatie met zelfdiscipline heeft een preventieve werking, die de gezondheidszorg op de lange termijn een boel geld zou kunnen besparen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor OCA Amsterdam? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.