Waardering van Roessingh centrum voor revalidatie - Enschede op 30 mei 2011

4.3

Mijn ervaring zal vele die hier al gereageerd hebben, niet herkennen. Maar feit is wel dat mijn ervaringen met Het Roessingh niet bepaald positief zijn geweest. Maar dat heeft te maken met hoe men landelijk omgaat met klachten zoals die van mij. Men heeft mij namelijk in 2005 het stempeltje whiplash en PTSS opgespeld en dat gaf het effect als een melaatse door gemaakt moet hebben zoals in de bijbel omschreven staat. Ik moest er maar mee leren leven en onderzoek (waar ik dageluijks op aan drong) werd systematisch afgewezen want dat was zinloos. Dus werd ik in een pijntraject geplaatst en enkele maanden later werd ik op nette mannier aan de kant gezet; Ik moest vooral niet overbelasten en mijn dagschema zo veel mogelijk volgen. Nou ben ik niet iemand die snel bij de pakken neer ging zitten en toen ik er achter kwam dat men overal klakkeloos de aannames van Het Roessingh voor waar nam, ben ik het land doorkruist naar België. Dat resulteerde uiteindelijk in schokkende resultaten. Want de PTSS bleek zwaar hersen letsel te zijn ten gevolgen van hersenkneuzing en de whiplash bleek een aanzienlijke nekschade te zijn. Inmiddels mag ik kiezen. Of ik kies voor een zware en riskante operatie óf ik zit binnen maximaal 3 jaar aan een rolstoel gekluisterd. Het Roessing en alle andere revalidatiecentra en artsen, moeten stoppen met mensen whiplash op te spelden zónder gedegen onderzoek vooraf ! Bizar, want het doet hun overige zeer goede werk zo ontzettend tekort.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Roessingh centrum voor revalidatie? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.