Waardering van Vitalis Brunswijck Revalidatie - Eindhoven op 6 september 2019

4.3

Ik ben erg geschrokken van de zorg en de faciliteiten in het verpleeghuis (GRZ afdeling). Zeer weinig verpleegkundigen, arts die maar eens per week een patiëntenronde (of moet ik cliënt zeggen?) doet. Familie die eens per week op een vastgesteld uur een telefonisch gesprek met de SO kan krijgen. Meermalen gevraagd naar de medicatie van mijn vader om er na 4 weken achter te komen dat hij toch oxycodon kreeg. Dit terwijl hij geen pijn had en zelf in de veronderstelling was dat hij dit medicijn steeds weigerde. Dat was ook zo, de snelwerkende variant kreeg hij niet, maar hij bleek alsnog een langzaam werkende variant standaard toegediend te krijgen. Terwijl hij dat in het ziekenhuis nooit had gehad. Nadat de oxycodon gestopt was werd mijn vader weer helder en konden we weer een inhoudelijke gesprekken voeren. Van 'zorg op maat' is geen sprake. Iedereen moet bij de ergotherapie (leren) afwassen. Mijn vader heeft zijn hele leven nooit afgewassen dus wat is het nut hiervan? Het is standaard zorg en niet afgestemd op de behoefte van de patiënt (cliënt ben je dus echt niet want er valt niets te kiezen). En leuk zo'n dagschema waar vervolgens niets van klopt. Tussen de middag geen 2 uur naar bed maar lekker laten liggen tot de avondmaaltijd. En 's avonds een uurtje eerder naar bed zodat alles rustig is.Dan de belabberde faciliteiten: met zijn tweeën op een kleine kamer zonder uitzicht. Geen TV op de kamer. Zelf een meegenomen maar geen digitaal signaal dus heel slecht beeld. Beleid is dat je TV kunt kijken in de 'huiskamer'. De 'huiskamer' is een ongezellige, puur functionele ruimte, waar men de maaltijden nuttigt. Dat kun je geen huiskamer noemen. Samenvattend: schokkend om te merken dat de miljoenen die naar de ouderenzorg zijn gegaan geen enkel (zichtbaar) effect hebben op de zorg voor de patiënten. Het is nog erger dan 25 jaar geleden.

Reactie van/namens Revalidatiecentrum Vitalis Brunswijck Revalidatie - Eindhoven

Wij betreuren het dat uw ervaringen niet positief waren en we willen daarom hierover graag met u in gesprek gaan. Wij verzoeken u dan ook om contact met ons op te nemen om een afspraak te maken.

Met vriendelijke groet,

management Revalidatie Brunswijck

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Vitalis Brunswijck Revalidatie? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.