Waardering van Zorggroep Almere, Flevoburen, centrum voor revalidatie - Almere op 10 juli 2017 interview

7.5
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Accommodatie is werkelijk perfect, kan gewoon niet beter. Ook het restaurant is goed en lekker eten. Ik ben uitermate tevreden over de accommodatie. De medewerkers zijn vriendelijk en meelevend, ze doen hun best. Ze doen zo vreselijk hun best, lopen hun benen onder het lijf vandaan maar men kan het niet aan door de drukte. Daar heb ik helaas heel vervelende ervaringen mee. Sommige medewerkers bagatelliseren de drukte en de daaruit komende tekortkomingen en de stress wat dat mij weer oplevert, wat ik niet correct vind. Communicatie met betrekking tot bijvoorbeeld verpleegtechnische handeling is vaak slecht. Ik moet zelf bijna op alles letten of behandelingen worden gedaan, vragen of wensen doorgegeven zullen worden. Kwalitatief is de verpleging wel goed, men weet precies waar men het over heeft. Maar ik heb niet altijd het gevoel dat de patiënt centraal staat. Ik ben hier omdat ik moet revalideren, daar heb ik niet voor gekozen. Mag ik dan verwachten dat men komt als ik bel en niet pas na een uur actie op de bel wordt gemaakt nadat men over de intercom vraagt waarvoor ik bel? Mag ik verwachten dat men het zorgplan met de afspraken daarin automatisch uitvoert, zonder dat ik de verpleging er op moet attenderen dat er nog iets moet gebeuren? En dat iets is dan een behandeling die mijn genezing moet bevorderen. Het zou zo mooi kunnen zijn hier, de accommodatie zelf is geweldig. Dat het gemiddeld cijfer van mijn waardering uitkomt op 7.5 vind ik dan weer jammer. Dat men de waardering van accommodatie en luisteren zo zwaar laat wegen dat dit grote invloed heeft op het gemiddelde van mijn waardering. Mijn kwaliteit van leven is onder gemiddeld geworden doordat ik vind dat ik als patiënt niet goed word behandeld om zo snel als mogelijk te herstellen. Dit komt niet door het verplegend personeel, want die doen wat ze kunnen. Maar komt mijn inziens door het gebrek aan tijd en teveel patiënten waar een paar verplegende verantwoordelijk voor zijn. Daarom beveel ik deze organisatie niet aan bij anderen.

Bent u of werkt u voor Zorggroep Almere, Flevoburen, centrum voor revalidatie? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.