Waardering van Omnios - mondzorg voor ouderen - Driebergen-Rijsenburg op 16 juli 2019

• Gebitsaandoeningen

Mijn man jonge man met dementie, krijgt natuurlijk al 5 jaar mondzorg binnen de zorginstelling, er is een tandartspraktijkruimte maar de tandarts, mondhygiëniste en assistente komen naar de mensen toe  Vandaag waren ze er ook, enige tijd geleden was er een voortand afgebroken, hij tikt met zijn bestek, glas en beker ertegenaan. Dit is al ondervangen door plastic bestek {uit onze eigen kinderkookdoos, hoe leuk} en plastic beker etc. In het zorgdossier werd goed bijgehouden hoe het met de tanden gaat en ging, en kijkend of hij er geen last van zou hebben, pijn is moeilijk te peilen, of eigenlijk bijna niet. Ingewikkeld maar het is niet anders. Ze proberen hem zo goed mogelijk 'te lezen'. En dat is superfijn. Het was een tand die al broos was, daar hij ooit een giek ertegenaan had gekregen. En er al vaker een stukje af gegaan was, en hersteld. Hmmm, maar het zag er natuurlijk niet leuk uit, zo'n gat. Armoeiig. Maar het is erg ingewikkeld omdat hij zijn mond natuurlijk niet zomaar open doet en open houdt. Daar er toch wel wat bloot lag hebben ze vandaag er wat aan gemaakt, lukte samen met de verpleegkundige, op zijn bed zittend. Zo fijn, dan is het niet meer zo'n gat, ze hebben netjes gekleurd in de kleur van de rest van zijn gebit. Ziet er toch weer fijner uit. Als hij dan lacht... Wellicht gaan ze er nog iets meer aanzetten, maar voorlopig is dit voldoende, ook omdat hij tikt, tanden strak op elkaar houd, kaken zo sterk, soms knarsetand? Doen meer mensen met FTD, is het anders misschien weer snel kapot. Dan maar een iets 'kortere tand'. Ben er echt blij mee, ik zag het "trio" bij het weggaan en ben naar ze toe gegaan om dat te zeggen. Waren erg blij het te horen. Hij zou het ook erg fijn gevonden hebben, want gebit was/is belangrijk... Dus een compliment is het zeker waard. goede zorg met zn allen

Reactie van/namens Tandartsenpraktijk Omnios - mondzorg voor ouderen - Driebergen-Rijsenburg

geplaatst op 19 augustus 2019

Geachte mevrouw,

Heel hartelijk dank voor uw uitgebreide verhaal hier op Zorgkaart Nederland. We zijn blij te vernemen dat we uw man naar tevredenheid hebben kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Omnios

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Omnios - mondzorg voor ouderen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.