Waardering van Tandheelkunde Zonnestraal - Hilversum op 21 april 2019

2.7

Afspraak voor controle.Zonder overleg kregen we een nieuwe tandarts. Onze tandarts was zonder bericht vertrokken.Tandarts liep uit. Na te late ontvangst geen kennismaking met de nieuwe tandarts maar direct op de stoel, mond open.De nieuwe tandarts vond het nodig foto’s te maken. Geen overleg waarom, alleen een mededeling.  We hebben aangegeven dit niet te willen en alleen te komen voor controle. Dit was een vervelende situatie want je wil niet lastig zijn en het maakt de sfeer niet beter. Heel ongemakkelijk.Op de factuur staat een extra bedrag voor het reinigen. Dit was niet afgesproken daar wij dit door onze mondhygiënist laten doen (aangegeven dat wij eigen mondhygiënist hebben). Het geeft een gevoel van intimidatie dat een tandarts zonder overleg een extra behandeling geeft  en op 21 en 19 jarige leeftijd (en arme studenten) geeft dit een heel onprettig gevoel. Na vertrek hadden we als gezin een heel naar gevoel. Ons gevoel per mail aangegeven bij de praktijk met het verzoek telefonisch contact. Wij gingen er vanuit even telefonisch contact te hebben om de lucht te zuiveren. Maar er kwam geen belletje. De praktijkmanager wil mondeling geen toelichting geven aan ons en geeft alleen schriftelijk een verklaring waarom ze zonder goedkeuring een behandeling mogen uitvoeren. Op onze teleurstelling over het contact en de ervaring, het uitblijven van informatie over vertrek tandarts gaat ze niet in. Geen enkele betrokkenheid of empathie. Wij hadden na deze ervaring behoefte aan contact om te bespreken hoe belangrijk het is om fijn contact te hebben met een behandelaar. Als je tandarts vertrekt is het fijn om iets te horen en wil je ook even normaal kennis maken en afspraken maken met elkaar. En als je een onprettig gevoel hebt wil je graag even persoonlijk contact. Maar die ruimte is er niet. Nu moeten we via de juridische weg een discussie aangaan over een rekening.Zoek je een praktijk waar het contact mensgericht is (van balie, tandarts tot management) zou ik deze praktijk niet adviseren. (De constructie is dat een tandarts als zzp’er een stoel per uur kan huren)Wij concluderen als gezin dat wij niet passen bij dit concept en liever kiezen voor een praktijk waar persoonlijk  contact deel uitmaakt van de relatie. Maar als je deze relatie niet zoekt is het een prima praktijk. Wel een tip om de tijd te nemen om eerst af te spreken wat je laat doen zodat je niet meemaakt wat wij hebben ervaren.

Reactie van/namens Tandartsenpraktijk Tandheelkunde Zonnestraal - Hilversum

We vinden het spijtig dat in deze zaak geen directe communicatie mogelijk is omdat de AVG ons verbiedt met ouders te spreken over hun volwassen kinderen zoals wij mevrouw hebben laten weten. Wij herkennen ons absoluut niet in wat hier is geschreven, jammer dat het zo gelopen is.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Tandheelkunde Zonnestraal? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.