Buurtzorg Hapert

Aandacht

Bejegening

Herkennen veranderingen

Omgaan met aandoening

Half augustus van dit jaar werd ik plotseling geconfronteerd met een volledige afsluiting van mijn  blaas als gevolg  een sterk vergrote prostaat . Ik moest dit toen met spoed laten behandeling op  de eerst hulppost van het ziekenhuis. Ik werd naar naar huis gestuurd met een verblijfscatheter aan mn been zonder enige voorlichting hierover. Na wat   zelf uitgezicht te hebben belde ik na een paar dagen de  buurtzorg Hapert  om  raad.  De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg bood meteen spontaan aan om diezelfe middag nog langs te komen . Zij heeft mij keurig netjes   uitgelegd hoe  de buurtzorg werkt  en ook  de werking en mogelijkheden van mijn catheter. Ze regelde en passant ook meteen  de geplande verwijdering  van t catheter voor mijn volgende bezoek aan de uroloog en ze liet wat nieuwe opvangzakjes zakjes  achter  omdat om de week ongeveer het zakje moest worden gewisseld ivm hygiene etc.( In t ziekenhuis en ook bij mn huisarts  had ik te verstaan gekregen dat ik drie weken moest doen met dezelfde ovangzakjes)Ik heb t verblijfscatheter  in totaal ongeveer 7 weken gedragen en daarna ben ik overgegaan op zelfcatheterisatie . Gedurende die hele tijd  heeft buurtzorg de vinger aan de pols  gehouden en me met raad en daad bijgestaan  als ik vragen had. Werkelijk een   fanatstische organisatie  met zeer kundig, vriendelijk  en behulpzaam  personeel. Een  werkelijke verademing in deze tijd van  "  zorgen om de kwaliteit van de zorg""Hier is sprake van een organisatie  waarbij  bijna 100%  van de medewerkers ook echt aan   "het bed "'  werkt  en niet een of andere  coordinerende taak op kantoor heeft. De kleinschalige   plaatselijke organisaties  sturen zichzelf  nagenoeg geheel  aan.Hier moet landelijk een voorbeeld aan worden genomen! Een dikke   tien voor deze organisatie  en de mensen die er werken

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Buurtzorg Hapert? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.