Buurtzorg Heerenveen West

Bejegening

Herkennen veranderingen

Omgaan met aandoening

Diabetes

Twee verpleegkundigen worden boos op client omdat ze niet vlug naar het toilet of po-stoel kan vanwege rolstoel en vergeetachtigheid omdat ze dan wat ontlasting moeten opruimen. Dat is hun taak niet en moet de huishoudster maar doen die 2 maal per week komt wordt er gezegd.Wij voelen dat als als onze schuld vanwege onze handicap en het ouder worden.Soms werd er door hun gemopperd dat client beter haar best moet doen en beter moet meewerken. De rest van het team is liefdevol en erg behulpzaam in het wassen en douchen en met ongelukjes.We begrijpen heel goed dat buurtzorg en zorgen voor, erg zwaar kan zijn en soms smerig en vies werk met zich meebrengt.Het gevoel de schuld te krijgen gaat overheersen en dat geeft verdriet en wantrouwen jegens deze 2 verzorgers.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Buurtzorg Heerenveen West? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.