Waardering van Coloriet - Thuiszorg Zeewolde - Zeewolde op 5 september 2019 interview

7.9

De medewerkers komen op wisselende tijden. Het echtpaar weet van te voren niet wanneer ze precies komen. Op zich vinden ze dat prima, als ze maar niet veel later komen, want dat vinden ze niet prettig. De medewerkers houden rekening met de wensen van het echtpaar. Zo luisteren ze op zondag naar de kerkdienst en dan komen de medewerkers op tijd. Over het algemeen hebben ze wel vertrouwen in de deskundigheid. Mevrouw heeft heel lang last gehad van een open wond. Het was eindelijk dicht, maar helaas is afgelopen week de wond toch weer open gegaan. De medewerker heeft hierin geen actie ondernomen en dat vind ik jammer. De medewerker heeft hier niks mee gedaan. Het echtpaar is afhankelijk van zorg en het is jammer dat de zorg in deze situatie niet meteen gehandeld hebben. Ik heb contact met de contactpersoon. Als ik dingen met haar bespreek, dan onderneemt zij wel meteen actie. Ik merk dat het dan een poos goed gaat, maar op den duur verslapt het helaas weer. De reguliere zorg gaat goed, maar bij specifieke dingen verwacht ik dat daar wel gelijk actie op ondernomen wordt. Ik vind dat de medewerkers goed op de hoogte moeten zijn van de geschiedenis van de cliënt. Vroeger kon ik de rapportage lezen, want toen was het op papier. Nu is alles digitaal en ik kan dus niet terug lezen wie er is geweest en wie er de volgende dag komt. Sommige medewerkers zijn heel erg alert. De badkamer van het echtpaar functioneerde niet goed en er was kans op valgevaar. De thuiszorg heeft mij daarover getipt en ik heb daar actie in ondernomen. Ze hebben een goede badkamer gekregen. Op bepaalde punten mogen ze alerter zijn. Zo is meneer best wat afgevallen en ik moet dat dan vertellen aan de medewerkers. Ik vind dat zij als zorgverleners dat moeten constateren.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Coloriet - Thuiszorg Zeewolde? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.