Waardering van Groene Kruis Wijkverpleging, Team Reuver 3 - Reuver op 1 november 2018

9.5
  • Aandoeningen bij de vrouw - overig

Moeder is inmiddels op 9 oktober jl. overleden. Zij is thuis overleden. De beoordeling is gedaan door de kinderen. Dankzij de aandacht en intensieve zorg van Team 3 is het voor ons mogelijk geweest om met een gerust hart respectievelijk in Amsterdam en Haarlem te kunnen wonen. Na onze verhuizing van Amsterdam naar Roermond, medio dit jaar, zijn wij als mantelzorger intensief door het team bij de zorg betrokken. Dankzij deze intensieve samenwerking is het mogelijk geweest dat moeder thuis kon overlijden. Van belang is hierbij tevens geweest dat zij in de wijk Bösdael woonde, een bijzondere, op zorg gerichte senioren wijk, met veel voorzieningen en een zorgsteunpunt in de wijk. Hierdoor was het voor de zorg mogelijk om kort op de cliënt te zitten en op een zeer efficiënte manier zorg te verlenen, met hele snelle reactietijden. Wij hebben aan den lijve ondervonden hoe uniek dit concept is. Het intensieve karakter van deze  (terminale) zorg was in een normale woonwijk onmogelijk geweest. De gemeente streeft inmiddels naar een gevarieerdere bewoning van de wijk, met minder senioren en meer jongeren. De gemeente is hiermee ons inziens volstrekt op de verkeerde weg en is bezig met hun visie het unieke karakter van deze wijk teniet te doen. Laat het in ieder geval een 55+ wijk blijven, met een zorgsteunpunt in de wijk en los als gemeente niet je problemen met jongerenhuisvesting op in een senioren wijk.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Groene Kruis Wijkverpleging, Team Reuver 3? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.