Waardering van Laurens Thuiszorg - Rotterdam Noordoever - Rotterdam op 11 januari 2017 interview

6.7

Wat ze beloven te leveren, dat is toch wel in orde. Met de medewerkers kan ik geen afspraken maken, maar ik moet dat met de instelling doen. Ze doen het werk in opdracht van hun meerdere. Ze dragen daar zelf geen verantwoordelijkheid voor. Als ik iets gewijzigd wil hebben, dan verwijzen ze mij naar degene die daar supervisie over heeft. Ze staan de patiënten op een bepaalde manier te woord. Ze zijn vriendelijk, maar ik merk dat het niet te intiem mag worden. Het wordt als klant en leverancier behandeld. Ik vind het eigenlijk wel formeel. Het is hulp wat ik krijg. Het beïnvloedt mijn leven niet. Het gaat niet in de richting van verplegend personeel. Het zijn lichte handelingen die verricht worden, die niet veel deskundigheid vragen. Maar juist meer behulpzaamheid. Denk bijvoorbeeld het zwachtelen van het been of uit de stoel helpen. Ik word geholpen met wassen. Dit is niet op het niveau van de verpleging. Ze letten wel op door te zien, dat ik bijvoorbeeld moeilijk kan lopen. Vervolgens iets niet gemakkelijk kan pakken. Ik heb wisselende medewerkers. Maar ik vind dit logisch. Ik kan mij namelijk voorstellen, dat de medewerker die mij in de ochtend de kousen komt aantrekken niet in de avond mijn kousen kan komen uitrekken. Maar verder zijn ze kundig.

Bent u of werkt u voor Laurens Thuiszorg - Rotterdam Noordoever? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.