Waardering van Pallister, palliatieve / terminale zorg thuis - Aarle Rixtel op 14 maart 2019

• Dikkedarmkanker

Op aanraden van de transfer verpleegkundige van SJG Weert kwamen we bij pallister terecht. Onze moeder kwam na 3 weken onverwachte ic-opname naar huis om daar haar laatste dagen met haar man, kinderen en kleinkinderen door te brengen. Iets wat ons ontzettend is overvallen waardoor we overmand waren door boosheid en verdriet. Maar onze moeders wens was om thuis te zijn en pallister heeft dit door haar 24uurszorg mogelijk kunnen maken.De zorg die het kleine team van pallister heeft gegeven was van onschatbare waarde. Ondanks deze heftige, verdrietige periode die voor iedereen heel zwaar was, werd de aanwezigheid van de dames erg gewaardeerd. Hun aanwezigheid voelde meteen vertrouwd, alsof ze al jaren bij je in huis komen. De klik was er bij iedereen en ze hoorden gelijk bij "de familie." Ons mam stond centraal, maar in het proces werd niemand vergeten. Het voelde (in een andere setting) weliswaar, precies zoals in een kraamweek, de emotie lag anders, dieper, maar toch,het intieme, de geborgenheid, het huiselijke, het samenzijn, alles liep als een klok. Mam werd als een mens gezien, en niet als een nummer. Niks was teveel, en de deskundigheid van de medewerkers was prima. Samen overleggen, samen zorgen, samen lachen, samen huilen.. Hele intense 5 dagen hebben we gehad, maar de momenten die we thuis hebben kunnen beleven hebben we in die 3 weken ziekenhuis nooit gehad. En het belangrijkste nog, ons mam was zó blij om thuis te zijn. Blij dat we haar laatste wens hebben kunnen waarmaken, en om haar zo tot rust te zien komen,heeft ons goed gedaan. Het verdriet blijft, maar er komen mooie herinneringen voor terug..en zonder pallister hadden we dit nooit kunnen hebben.De begeleiding na het overlijden, het app contact, de bezoekjes na het overlijden en de aanwezigheid tijdens de uitvaart is ook als prettig ervaren. Het persoonlijke, het kleine en huiselijke, maar toch professioneel, we hadden het in deze verdrietige situatie niet anders willen hebben. Ik gun iedereen deze vorm van zorg in een uitzichtloze en terminale fase.Chapeau voor het team. Jullie mogen trots zijn op het werk dat jullie mogen uitoefenen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Pallister, palliatieve / terminale zorg thuis? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.