Waardering van PlusZorg - Gouda op 25 januari 2017 interview

6.3
  • Dementie

Alle medewerkers die ik voorbij zag komen vind ik zo makkelijk, ze doen alleen het hoogstnoodzakelijke. Ze komen bij mijn partner om mij te vervangen als ik er niet ben. Het is allemaal een beetje commercieel, uren maken en zo min mogelijk doen. Zo komt het over. Ze zouden veel meer voor hem kunnen doen. Hij is dementerend en wil het liefst op bed blijven liggen. Meestal vinden ze dat wel makkelijk. Er komen op het moment twee vaste medewerkers bij mijn partner en dat gaat wel goed, maar dat heeft lang geduurd. Soms komen ze niet opdagen. Dan kan ik bellen en komt er binnen een uur iemand anders. In het weekend kan ik ze ook bellen. Dat pakken ze het goed op. Ik betaal 45 euro per uur en de medewerksters houden daar maar 10 euro van over. Ze denken maar weinig mee. Als ik vraag mijn partner mee naar buiten te nemen in de rolstoel, dan vinden ze dat te zwaar. Voor die kosten mag je wel wat meer verwachten. Met het bureau heb ik geen problemen, maar wel met de mensen die komen. Ik had er een die een weekend kwam, ik had zelf groenten gekocht en klaargezet om te koken, maar ze ging chinees en patat halen in plaats van gezond te koken. Ik zie weerzin tegen koken. Het lijkt me niet dat de medewerkers veel hart voor het werk hebben. Ze komen binnen en als ik vraag mijn partner uit bed te halen, dan moeten ze eerst hun mailtjes checken, terwijl de tijd al lang is ingegaan. Ze zijn veel met zichzelf bezig en vertellen verhalen over hun kinderen die mij niet interesseren. Ik houd het liever een beetje zakelijk, maar ze komen erbij zitten alsof ze bij de familie horen. Het is allemaal erg amicaal en daar houd ik niet zo van. Het zijn mensen die jaren in de zorg zitten en er meer van weten dan ik, maar met nuchter verstand kom je al een eind en ik kan altijd een dokter bellen als ik het niet vertrouw.

Bent u of werkt u voor PlusZorg? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.