Waardering van PlusZorg - Gouda op 24 januari 2017 interview

7.8
  • Ziekte van Alzheimer

Ik heb heel nadrukkelijk met Pluszorg afgesproken, dat mijn vader op basis van vaste medewerkers op vaste dagen de zorg ontvangt. Dit kunnen ze vervolgens niet nakomen door hun eigen planning. Ik snap dat ze een hele moeilijke planning hebben. Maar dit moet er niet toe leiden, dat mijn vader geen vaste planning heeft. Ze gaan uiterst rustig en begripvol met mijn vader om. Ze zijn heel empathisch. Dit is best wel lastig. Mijn vader heeft weinig verstoring nodig. Een goed begin van de dag zorgt voor 80 procent van de kwaliteit van zijn dag. Zij zijn er goed in om die dag goed te maken. Mijn vader is aan het verdwijnen. Zijn persoonlijkheid is aan het verdwijnen. Er is maar één graadmeter, dat hij namelijk rustig is. Daar zorgen zij voor. Door een goede terugkoppeling, kan ik uit opmaken dat ze deskundig zijn. Als zij iets opmerkelijks waarnemen, dan koppelen ze dat terug. Het is noodzakelijk dat mijn vader een vast team heeft, omdat mijn vader eenkennig is. Mijn vader heeft Alzheimer. Een vast team zorgt voor routine en herkenning. De medewerkers zijn heel goed. Ze maken zelf afspraken. Kan de één niet, dan valt ze voor elkaar in. Kortom dit is prima geregeld.

Bent u of werkt u voor PlusZorg? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.