Waardering van PlusZorg - Gouda op 20 januari 2017 interview

9.3

Zowel bij de intake zijn de afspraken perfect waargemaakt. We hebben besproken wat handiger was ten aanzien van de zorg voor mijn vader. Zij hebben een kandidaat naar voren geschoven. Dit is ook goed bevallen. De medewerker komt op vaste tijden bij mijn vader om de zorg te leveren, die hij nodig heeft. De afspraken komen ze perfect na. Ze benaderen mijn vader heel positief en geduldig. Ze zijn ook respectvol. Mijn vader is niet echt spraakzaam. Hij houdt er niet van om gesprekken te voeren. Ze zouden hier wat meer rekening mee kunnen houden. Er komt iemand bij hem om bijvoorbeeld met hem te gaan wandelen. Degene van pluszorg zou wat actiever kunnen zijn. Mijn vader meer porren om meer te doen. Ze zou wat minder volgend en bescheidend moeten zijn. Daarentegen meer initiatiefrijker mogen zijn. Dus ook nee zeggen, als er iets niet goed is voor mijn vader. Ik krijg ieder keer update over hoe het met mijn vader gaat. Er worden kleine dingen gesignaleerd. Voelt hij zich, goed, somber of is hij gedeprimeerd. Ze maakt dit vervolgens bespreekbaar. De activiteit wordt daarop aangepast. Ze speelt in op wat mijn vader wel of niet kan op dat moment. Tenslotte koppelt ze dit heel goed terug naar mij. Mijn vader heeft één vaste medewerker. Ik vind dit prima. Maar het is ook wel kwetsbaar. Stel je voor dat de medewerker op vakantie is of ziek wordt. Misschien wordt dat perfect opgelost, maar ik weet het nog niet. Maar ik vind het positief, dat er één vast aanspreekpunt is.

Bent u of werkt u voor PlusZorg? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.