Waardering van Sint Annaklooster, Wijkteam Helmond-Geldrop - Helmond op 12 januari 2017 interview

8.8

Alle afspraken kloppen. Ze zijn altijd te bereiken. De hele dag door heeft een persoon dagdienst. Het is allemaal goed kortgesloten. Ze hebben bij de intake opgemerkt, dat ik wel oud ben. Maar geen oud mens. Hier houden ze rekening mee. Ik word dus niet betuttelend benaderd. Ik had een keer een nieuwe medewerker, die begon hard tegen mij te praten. Ik heb gezegd dat ik niet doof ben. De zorg is van belang voor mijn leven, anders was ik in een bejaardentehuis terecht gekomen. Nu kan ik thuis blijven wonen. Er zijn mensen die wel een injectie mogen geven. Er zijn mensen die daar niet voor gediplomeerd zijn. Dit wordt keurig uit elkaar gehaald. Ik heb ook iemand voor de wondverpleging. Die is daar dan voor opgeleid. Er wordt heel veel aandacht aan besteed. Er wordt ook heel veel met mij gepraat. Hierdoor kunnen ze dingen aan mij opmerken. Ze hebben ook tijd voor iedereen. Het is niet alleen maar wassen en weg zijn ze. Ze vragen ook hoe het met mij gaat en dergelijke. De medewerkers wisselen wel eens. Het is een team van acht mensen, dat af en toe rouleert. Ik vind dit wel prettig, omdat ik er vertrouwd mee raak. Ik vind het heel plezierig. Mocht er een nieuwe medewerker komen, dan wordt die door de ander netjes geïntroduceerd.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Sint Annaklooster, Wijkteam Helmond-Geldrop? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.