Waardering van Stichting Dienstencentrum OBG - Nijmegen op 24 januari 2017 interview

7.3

Ik heb wel eens een afspraak met ze, omdat ik naar de dokter moet. Ik wil dan bijvoorbeeld eerder gedoucht worden. Dit kan dan. Ze doen hier nooit moeilijk over. Ze benaderen mij heel goed. Ze kunnen zo naar binnen. Vervolgens roepen ze altijd nog even en groeten mij vriendelijk. De verzorgers die net moet beginnen, die kunnen nog niet alles. Maar voor mij persoonlijk is dat niet erg. Er zijn medewerkers met verschillende niveau's. Per niveau doen ze het goed. Ze beginnen altijd bij mij, omdat ik altijd al klaar sta. Wat ik namelijk zelf kan, doe ik ook zelf. Toch ben ik altijd blij, dat er iemand binnenkomt. Ik ben namelijk alleen. Ik vind die eenzaamheid erg. Ik kan wel activiteiten gaan bezoeken, maar dat helpt niet tegen de eenzaamheid. Als ze komen, dan kan ik ze heel veel vertellen. Als er niemand komt, dan kan ik daar namelijk niet over praten. Mijn dag is helemaal goed, als ik iemand zie. Ze doen het verder goed, maar ze zijn te haastig. Ze moeten het volgens mij rustig aan doen. Aangezien ik zelf ook die medische kennis en ervaring heb, kan ik inschatten of de medewerker wel of niet wat weet qua verzorging. Maar ik vind ze niet goed geschoold. Ik was een keer ziek. Vervolgens vroeg ik of ze mijn pols wilde opnemen. Maar er zijn medewerkers, die dat niet kunnen. Ze hebben dit nog niet geleerd. Ik vraag mij dan af, waarom hebben ze dat niet van tevoren geleerd. Ik vind dit toch wel erg. Ze willen wel, maar ze kunnen het nog niet. Daarnaast hebben ze altijd een tablet bij zich. Alles wat ik doorgeef, wordt hierop genoteerd. Als ze zien dat ik niet goed uitzie, dan vragen ze door. Vervolgens noteren ze het. Ik krijg iedere dag een ander. Ze hebben verschillende teams. In de ochtend komt een medewerker van een team. In de avond heb ik een medewerker uit een ander team. Maar ik vind dit niet prettig. Als er wat is, dan moet ik dat iedere keer uitleggen.

Bent u of werkt u voor Stichting Dienstencentrum OBG? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.