Waardering van Stichting Ludgerus, samen actief wonen met zorg - Deventer op 12 januari 2017 interview

8.8
  • Dementie

Ze komen stipt op tijd. Is er wat, dan benaderd ze mijn zoon. Hij is namelijk de aanspreekpunt, als er wat gebeurt. Mijn man is dement. Ze weten precies hoe ze met hem om moeten gaan. Hij wil dan iets niet. Ze forceren het dan niet. Ze gaan heel rustig naar de badkamer. Ze laten hem over vroeger praten. Ze stellen mijn man gerust. Als ik bel voor mijn man, dan zijn ze er. Ik kan op ze bouwen. Ze komen ook met mij praten over hoe ik het verder in kan delen. Maar ook om te vragen, als er iets niet klopt. Er wordt ook naar mij geluisterd. Ik bel soms om te vragen naar raad. Ze komen met oplossingen en adviezen. Aan het geven van medicijnen en het druppelen van de ogen kan ik uit opmaken, dat ze deskundig zijn. Als mijn man nog dingen nodig heeft, dan vragen ze aan mij of zij het voor mij moeten bestellen. Meestal bestel ik het zelf. Als ze in de avond komen om mijn man aan te kleden, dan nemen ze gelijk ook de bestelde medicijnen mee. Ze hebben in het begin tegen mij gezegd, dat mijn man dementerend is. Ik wilde dit niet geloven, maar ik ben toen naar de huisarts gegaan. Achteraf bleek dit ook zo te zijn. Ze konden mij ook vertellen wat de symptomen waren. Ik moest daar ook op gaan letten. De medewerkers wisselen en dit is afhankelijk van wie er dienst heeft. Maar ze zijn beide even vriendelijk. Ook bellen ze beide de huisartsenpost, als het nodig is. Ze zijn er binnen vijf minuten, als ik op de alarm druk. Als ik ze nodig heb, dan kan ik ze ook meteen bellen.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Stichting Ludgerus, samen actief wonen met zorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.