Waardering van Thuiszorg Groot Gelre - Arnhem op 14 december 2016 interview

7.5

De medewerkers besteden veel aandacht aan mijn moeder en letten goed op haar. De tijdelijke medewerkers doen naar mijn mening vaak hun werk niet goed, omdat zij mijn moeder niet goed kennen en ook nog ingewerkt moeten worden. Mijn moeder moet de nieuwe medewerkers dan vertellen hoe zij het hebben wilt, terwijl de vaste medewerkers dit allang weten. Misschien is een goede overdracht een goede oplossing voor dit probleem. Over de vaste medewerkers ben ik wel tevreden. De medewerkers betrekken mijn moeder overal bij en dat vind ik heel goed. Zo wordt zij keurig opgehaald als zij moet gaan eten en wordt zij daarna ook weer keurig naar haar kamer teruggebracht. Over de faciliteiten ben ik zeer tevreden. Alles wat mijn moeder nodig heeft is aanwezig, zoals een hoog-laag bed en een rolstoel. Het maken van afspraken verloopt goed en ik word ik van allerlei zaken over mijn moeder op de hoogte gehouden. De afspraken worden nagekomen en via ik word per mail of mondeling op de hoogte geïnformeerd. Daarnaast kan ikzelf ook zaken aangeven die ik belangrijk vind en ik merk dat dit dan gelijk, of uiterlijk de volgende dag al, wordt opgepakt. Zo wilde de verzorgende een keer mijn moeder uit bed halen en sloeg de dekens en lakens van het bed terug. De verzorgende werd toen ineens weggeroepen, maar mijn moeder kan zelf de dekens niet terugslaan. Hierdoor heeft zij toen een poos in de kou gelegen. Zij is in diezelfde week ook verkouden geweest en ik ben hier dan ook behoorlijk ontstemd over geweest. Ik heb hier toen persoonlijk alle medewerkers in het MDO (Multi Disciplinair Overleg) op aangesproken en inmiddels komt dit gelukkig niet meer voor. Ook merk ik dat er slechts 2 verzorgenden zijn voor een groep patiënten van 20 personen, waarvoor de verzorgenden sinds 2015 dan ook nog eens moeten koken. Dit is naar mijn mening veel te weinig personeel en ik hoop dan ook dat er in de toekomst met name meer vaste medewerkers in de zorg zullen worden aangenomen.

Bent u of werkt u voor Thuiszorg Groot Gelre? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.