Waardering van Vitras Thuiszorg, Wijkteam Zeist West - Zeist op 28 juni 2017 interview

7.5

De verzorgers die mij geholpen hebben vind ik top, maar de organisatie vond ik ongeregeld. Ik wou rond tien uur geholpen worden in verband met een andere afspraak. Dat zou geregeld worden, maar de verzorgers waren er soms op een veel later tijdstip nog steeds niet. Soms waren ze heel laat en soms stonden ze zelfs al heel vroeg voor de deur. Ik vond dat niet goed geregeld. De verzorgers kwamen naar mij toe om mij te helpen met het wassen van mijn haar. Als ik een beetje ziek was, vroegen ze of ik een dokter had gebeld en of ze wat voor mij konden doen. Dat vond ik heel vriendelijk. Ik krijg vaak wisselende medewerkers en dat vind ik wat minder. Ik krijg de laatste tijd veel invalkrachten die ik nog niet eerder heb gezien.

Reactie van/namens Thuiszorg Vitras Thuiszorg, Wijkteam Zeist West - Zeist

Hartelijk dank voor uw reactie. Vitras wil alle zorg zoveel mogelijk door eigen medewerkers leveren en voldoende goede medewerkers in dienst nemen om dit te kunnen borgen. Op deze wijze kan zij de juiste deskundigheid voor de zorg bieden en een goede, volwaardige cliëntrelatie verkrijgen. Op dit moment kampt de hele sector met een krapteprobleem op het gebied van goed opgeleid personeel. Ondanks onze grote aandacht voor werving en selectie is het soms toch nodig een tijdelijke medewerker in te zetten. Deze persoon werken we dan zo goed mogelijk in. Wij nemen uw reactie serieus en blijven openstaan voor feedback.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Vitras Thuiszorg, Wijkteam Zeist West? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.