PZC Dordrecht, Thuiszorg

Thuiszorg

Groen van Prinstererweg 38 3317 SP Dordrecht
Deze locatie is onderdeel van PZC Dordrecht

Waardering van PZC Dordrecht, Thuiszorg - Dordrecht op 28 augustus 2019 Interview

Vast team

Passende zorg en ondersteuning

Aandacht

Bejegening

Herkennen veranderingen

Omgaan met aandoening

De zorg vind ik goed. Ik moet elke dag rond hetzelfde tijdstip mijn medicatie innemen. Ik moet soms even wachten op de verzorgenden en ik bel als het te lang duurt. Het is ook weleens voorgekomen dat er niemand kwam. Dat vind ik wel vervelend. Het zijn stuk voor stuk hele vriendelijke meisjes. Ze zijn heel slim en ze weten heel veel. Ik woon in een aanleunwoning. Ik heb een alarm waarop ik kan drukken als er iets ernstigs aan de hand is. Als ik druk op het alarm, dan is de ambulance er soms eerder dan degene van de thuiszorg. Dat vind ik niet goed. Ik vind dat de verzorgenden sneller moeten komen. Ik krijg veel verschillende verzorgenden. Ik zie soms dagen dezelfde verzorgende en dan zie ik diegene ineens een hele tijd niet meer. Ze luisteren naar mijn wensen. Ze kijken mij aan als ik tegen ze praat. Als ze binnenkomen, vragen ze als eerste hoe het met mij gaat. Ik kan aan de manier waarop ze dit vragen, merken of ze het echt willen weten of dat ze het vragen uit gewoonte. Ik merk dat dit verschilt per persoon. Ik twijfel weleens aan de deskundigheid. Dat komt denk ik doordat sommige een diploma hebben als verpleegkundige en andere niet. Ik merk het ook aan de woorden die ze gebruiken en de antwoorden die ze geven op mijn vragen. Sommige verzorgenden zijn niet bevoegd om alles te mogen doen. Zij mogen bijvoorbeeld alleen steunkousen aantrekken.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor PZC Dordrecht, Thuiszorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.