Waardering van ZorgSpectrum Bij u thuis - Nieuwegein - Nieuwegein op 20 februari 2018

5.3
  • Ziekte van Alzheimer

Zorgspectrum kwam een aantal jaar bij mijn moeder met Alzheimer, die nog zelfstandig woont, voordat we enige tijd geleden uit ontevredenheid en machteloosheid naar een andere organisatie zijn overgestapt. Het ging goed zolang er alleen begeleiding werd gegeven (wandelen, spelletje, etc.) en ook de huishoudelijke hulp gaat goed, maar eenvoudige (medische) handelingen konden niet worden gegeven, hoewel deze voor mijn moeders gezondheid belangrijk zijn. Mijn moeder - die dit niet meer kan beoordelen - had hierin het laatste woord. "Eigen regie" was de slogan van Zorgspectrum, ook als dit schadelijk was voor mijn moeder. En de thuiszorg is toch juist nodig omdat door de Alzheimer de eigen regie er niet meer (altijd) is! Daarbij kwamen er heel veel wisselende medewerkers, elke dag iemand anders, en natuurlijk elk met hun eigen aanpak wat ook niet meewerkt. Ook met andere zaken werd niet meegedacht, communicatie was niet mogelijk, ik kreeg vaak geen reactie op vragen, etc. Het was duidelijk dat men mij als mantelzorger erg lastig vond. Gelukkig hebben we nu een organisatie gevonden waar met creativiteit de benodigde zorg wél geleverd kan worden, en mijn moeder voelt zich er even goed bij.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZorgSpectrum Bij u thuis - Nieuwegein? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.