Waardering van ZZWD Thuiszorg Zuidwest-Drenthe - Ruinen - Ruinen op 8 juni 2017 interview

7.3
  • Dementie

Mijn moeder is nog redelijk zelfstandig. De verzorging maakt 's morgens haar brood en geven haar medicijnen. In de middag gaat zij zelf naar het restaurant. In de avond wordt er weer brood klaargemaakt en medicatie gegeven. Ik vind het jammer dat de zorgmap is gedigitaliseerd en ik als enige de inlogcode heb. Andere familieleden kunnen niet in de zorgmap kijken, om te zien hoe het met mijn moeder gaat. Ik heb weinig interactie met de verzorgenden dus daar kan ik niet goed over oordelen en mijn moeder zegt er ook niets over. Personeel is niet herkenbaar aan een batch. Die worden niet gedragen omdat ze daarmee aan bewoners en bedden blijven haken en dat is gevaarlijk. Daardoor vind ik het moeilijk om te zien aan wie ik iets kan vragen over mijn moeder. Ik vind dat ze zelf eerder een arts moeten inschakelen en niet op mij moeten wachten als er iets met mijn moeder is. Er is een vast team, maar ze worden vaak vervangen door flexwerkers en dat is niet altijd prettig. Bewoners kunnen geen vertrouwensband opbouwen met verzorgenden. Ze doen allemaal hun best maar ze krijgen daar te weinig tijd voor. De toiletten van het restaurant en de huiskamer zitten dicht bij de hoofdingang. Als iemand geholpen worden kan de ruimte niet afgesloten worden, waardoor er geen privacy is voor bijvoorbeeld mijn moeder . Dat vind ik mensonterend. Deze toiletten zijn voor bezoek en personeel en dat vind ik niet hygiënisch.

Reactie van/namens Thuiszorg ZZWD Thuiszorg Zuidwest-Drenthe - Ruinen - Ruinen

Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie. Graag komen we met u persoonlijk in gesprek, om de benoemde aandachtpunten in detail te bespreken. Neemt u hiervoor contact op met Klantondersteuning tel. 088-9684096 / klantondersteuning@zzwd.nl.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ZZWD Thuiszorg Zuidwest-Drenthe - Ruinen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.