Waardering van De Nationale Trombose Dienst - Ede op 30 juli 2012

9.7

De NTD gaat uit van de betrokkenheid de patiënt. Geen betutteling maar zelfredzaamheid en samenwerken. Bij mijn voormalige trombosedienst kwam ik, als zelfmeter en zelfdoseerder, pas na een half jaar met de boekjes met meetwaardes ter controle. De waardes werden achteraf geanalyseerd en -voor de FNT ?- in een statistiek vervat. Dat was het. Digitale communicatie bij vragen over doseren, behandelen, was onmogelijk. Tussentijds (telefonisch) contact, voor overleg, was altijd lastig. Extra teststrips of prikpennen verkrijgen, eveneens. Bij de NTD kan ik, wanneer ik dat wil, probleemloos -online- overleggen. De stollingsars reageert meteen. Ik voel me veilig. Zoals dat bij moderne zorg behoort te zijn. De NTD gaat nu ook het gebruik van de nieuwe orale anti coagulantia (NOAC's) begeleiden in een expertisecentrum. Het betreft antistollingmiddelen waarbij de INR niet meer hoeft te worden gemeten. Ook hier 'hulde'voor dit initiatief. Patiënten zien naar deze middelen uit. Niks afhouden, niks kritiseren maar een nieuwe ontwikkeling, van groot belang voor patiënten, omarmen en zorgvuldig begeleiden. Zoals het een goede zorgverlener betaamt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor De Nationale Trombose Dienst? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.