Waardering van Verloskundige Stadspraktijk Groningen - Groningen op 5 oktober 2018

2.0
  • Zwangerschap

Eerste 20 weken van de zwangerschap controles gehad hier. Bij elke afspraak zijn formulieren/folders/etc. vergeten mee te geven waar bij de volgende afspraak naar werd gevraagd. Als antwoord gekregen "het kan niet dat jullie die niet hebben gekregen want die geven wij altijd mee" oftewel het zou dan onze schuld moeten zijn?Na de NIPT-test wisten wij de uitslagen al 1,5 week (er was vanuit het onderzoekcentrum zelf al gebeld) voordat de praktijk ons in lichte met de uitslagen.. Gegevens van vorige afspraken stonden niet in de computer genoteerd waardoor wij steeds de vraag kregen of wij nou zo lang niet waren geweest. Als kers op de taart hebben wij bij de laatste afspraak 75 minuten in de wachtkamer gezeten (er was ook geen baliemedewerker aanwezig waar wij even konden navragen en bij de pogingen om de verloskundigen aan te spreken krijgen wij te horen dat we maar gewoon even moesten wachten) voordat iemand ons vroeg waarom wij hier nog steeds zaten.Bleek dat de afspraak 20 minuten eerder in ons boekje was genoteerd (door de praktijk zelf) dan zij in het systeem hadden staan. Als antwoord gekregen "oh maar mensen zijn wel vaker te laat". Alsof het onze schuld was? Daarna mochten wij bij een andere verloskundigen "wel even snel tussendoor want er zaten nog andere mensen te wachten". Dit is toch niet de manier waarop je voor het eerst naar het hartje van je kindje wilt luisteren?Ook de persoonlijke aandacht die toch fijn is om bij een verloskundige te krijgen was ver te zoeken. Zakelijk en afstandelijk was de aanpak die wij hier hebben meegemaakt waardoor ik al paniek kreeg bij het idee dat een van deze verloskundigen mij zou moeten bijstaan tijdens de bevalling..

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Verloskundige Stadspraktijk Groningen? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.