Waardering van Aafje, locatie Hoppesteyn - Rotterdam op 23 augustus 2013

5.0

Op de tweede etage is de verzorging van de patiënten uitermate slecht. Veel demente bejaarden krijgen veel te weinig te drinken en raken uitgedroogd. Moeder is daarvoor opgenomen in Dijkzicht en de specialist meldde me dat het toedienen van vocht een van de belangrijkste elementen zijn voor een demente bejaarde. Ik ben driemaal per week bij moeder maar ze geven geen enkel gehoor aan hetgeen de specialist stelt. Men verschuilt zich continue achter de opmerking: "we hebben te weinig personeel." Dit is inacceptabel.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Aafje, locatie Hoppesteyn - Rotterdam

Betreffende de Mw. beschreven in stukje. Mw. weigerd eten en drinken, houd haar mond stijf dicht, wil het liefst de hele dag slapen, wordt bozig als zij wakker wordt gemaakt. Er zou zeker meer personeel kunnen zijn, maar met de opgelegde bezuinigingen is het roeien met de riemen die je hebt. Theorie en praktijk lijken niet bij elkaar te kunnen komen.

De dochter die dit stukje schreef zou ook wat meer mantelzorger/vrijwilliger kunnen zijn. Artsen zouden eens een module mee moeten werken in het verzorgings/verpleeghuis.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Aafje, locatie Hoppesteyn? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.