Waardering van Aafje, locatie Smeetsland - Rotterdam op 15 mei 2010

7.5

De verzorgers zijn begaan met het lot van de bewoners. Er wordt naar mijn idee geprobeerd aan te sluiten bij de belevingswereld van de bewoners en dit zoveel mogelijk in samenwerking en overleg met familie. Dat bleek nog niet zolang geleden duidelijk, uit een reactie van een activiteiten begeleidster. Zij was oprecht verdrietig toen een familielid van een bewoonster geen toestemming gaf voor een uitje van zijn/haar demente vader, omdat die er toch niets aan zou hebben en het meteen weer vergeten zou. De activiteitenbegeleidster weet dat de bewoners op het moment van een activiteit zelf het enorm naar hun zin hebben. De communicatie met de familie kan iets beter. Meestal worden we telefonisch op de hoogte gebracht van ziekte en uitjes, maar een heel enkele keer schiet dat erbij in. Dat is jammer, maar gezien het feit dat de zorg aan de bewoners voor gaat, waarschijnlijk wel begrijpelijk. Ik vind het jammer dat de bewoners geen 'eigen' slaapkamer hebben en de ruimte moeten delen met medebewoners.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Aafje, locatie Smeetsland? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.