Waardering van ActiVite, locatie De Ommedijk - Leiderdorp op 21 februari 2017 interview

8.3

Ik vind deze instelling een verademing voor mijn moeder, vergeleken met de voorgaande instelling, waar zij eerder verbleef. Mijn moeder wordt hier prima verzorgd en verpleegd. Ik vind dat de hygiëne en de omgeving waarin zij zich nu bevindt, honderd keer beter is, dan waar zij zich eerder bevond. Dat is ook zo in vergelijking met andere instellingen die ik bezocht heb. Het is hier allemaal uitstekend geregeld. Het gebouw is nieuw en ziet er prima uit. Het is overal schoon en onderhouden. De kamer van mijn moeder ziet er ook goed uit. Mijn moeder zit meestal in de gezamenlijke huiskamer op de afdeling. De inrichting van de huiskamer is aangebracht met foto's van de bewoners voor de herkenbaarheid. Het is een beetje in de trend van rond de jaren zestig, met leuke spullen van vroeger. Dat doet ook persoonlijk aan. Het is kleinschalig op de afdeling en dat is fijn voor mijn moeder. In het hele gebouw is een huiselijke sfeer. Dat is prettig, als je daar binnenkomt. Het contact met het personeel is uitstekend. Ik word prima geïnformeerd. Naar mijn mening is het personeel wel onderbezet. Ze doen heel goed hun best, ondanks de onderbezetting. 's Nachts is er helaas één medewerker op de afdeling aanwezig voor 28 bewoners. Dat vind ik niet kunnen. Ik zie ook onderscheid tussen de vaste verzorgers en de tijdelijke invalkrachten. Ik vind dat de betrokkenheid door de invalkrachten niet goed wordt getoond naar mijn moeder toe. Ik word wel goed geïnformeerd. Op het moment dat er een arts is geweest, wordt dit uitgebreid met mij besproken. Wekelijks kan ik de mappen opvragen, waarin alles dagelijks wordt genoteerd over mijn moeder. Daarin wordt alles uitvoerig beschreven. Dat vind ik zeer goed. Het personeel let heel goed op mijn moeder. Toen er verandering in haar manier van bewegen plaatsvond, werd er goed naar een oplossing voor haar gezocht. Dit vind ik echt een goede zaak.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor ActiVite, locatie De Ommedijk? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.