Waardering van Amsta, Jan Bonga, Centrum voor Verpleeghuiszorg - Amsterdam op 7 augustus 2012

8.2

Nou het moet mij toch even van het hart. De mensen die zo klagen over dit huis begrijpen zeker niet dat er door alle bezuinigingen te weinig personeel voor handen is. Ik heb met eigen ogen in een ander verpleeghuis gezien, hoe erg het daar was. Mijn Schoonvader zit nu op de Cederlaan al zo'n 9 weken. Wat ik om mij heen gezien heb, is dat het personeel erg vriendelijk tegen alle clienten en familie is. En ze niet te beroerd zijn om mensen te helpen. Helaas hebben ze maar 1 paar handen. De clienten hebben weinig geduld en gaan daar niet gemakkelijk mee om. Als wij op bezoek komen proberen we ook een beetje mee te helpen, door mijn Schoonvader op het toilet te helpen. Dat verlicht het voor het personeel. Maar misschien is dat teveel gevraagd voor sommige mensen. De afspraken zijn goed geregeld en worden nagekomen, door de verpleging, artsen en medewerkers. De gezondheid van de client staat bovenaan en er wordt alles aan gedaan om het verblijf daar zo aangenaam mogelijk te maken. Al zal dit niet zo ervaren worden door de client denk ik? Wij hebben niets te klagen over het Jan Bonga verpleeghuis.De kantine boven is alleen tijdens de luch voor het personeel open. Beneden is ook een winkeltje met kantine. Dit wordt door vrijwilligers gerund. Knap dat er mensen zijn die nog iets voor een ander over hebben.....toch?? Oja. beneden is een hele mooie binnentuin waar je lekker kunt zitten met je Pa, Ma of wie dan ook. Is even een andere omgeving.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amsta, Jan Bonga, Centrum voor Verpleeghuiszorg? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.