Waardering van Amsta, Kleinschalig wonen Van 't Hofflaan - Amsterdam op 26 juni 2019 interview

7.7

Ik vind het lastig om te zien dat de verzorgenden mijn moeder als een klein kind benaderen. Mijn moeder heeft een bepaalde vorm van dementie, waarbij ze nog hele heldere momenten heeft. In haar heldere periodes wordt mijn moeder nogal onzeker of ze in de instelling mag blijven. Ze gaat dan op een bepaalde manier aandacht vragen. Dat doet ze in de vorm van pijntjes die ze heeft in verband met een verzakte rug. Op zo'n moment besluit de arts de medicatie op te hogen. Dit lijdt dan weer tot meer verwarring bij mijn moeder, waarop de medicatie weer naar omlaag gaat. Mijn moeder krijgt activiteiten aangeboden, maar ze heeft niet altijd zin om daar aan deel te nemen. Ik heb de indruk dat het leven voor mijn moeder heel erg leeg is, maar ik besef dat dat te maken heeft met haar karakter. Als ik een vraag heb, wordt daar bijna altijd direct op gereageerd. Ik vind de EVVer erg adequaat. Mijn moeder had een periode waarin ze erg ziek was. Ik vond de medewerkers toen allemaal vol aandacht en liefdevol naar haar toe.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amsta, Kleinschalig wonen Van 't Hofflaan? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.