Waardering van Amsta, Kleinschalig wonen Van 't Hofflaan - Amsterdam op 20 juni 2019 interview

7.8

Mijn moeder woonde op een unit voor kleinschalig wonen. Ze is onlangs overleden. Ik vond de laatste groet voor haar vanuit de instelling erg mooi. Ik vond de verzorging voor haar erg afhangen van welke verzorgende op dat moment in het huisje dienst deed. Sommige medewerkers waren fantastisch, maar bij andere medewerkers vroeg ik mij af waarom ze daar werkten. De bejegening naar mijn moeder toe was heel goed. Ik had de indruk dat het kleinschalig wonen niet zo goed uit de verf kwam. Het was de bedoeling dat de zes bewoners en hun verzorgers als een familie bij elkaar woonden. Ik zag dat er maar een verzorgende was om al het werk te doen, zoals de mensen wassen en verzorgen, de kleding wassen en het eten bereiden. Soms was er een omloopkracht om bij te springen. Mijns inziens ontbrak de tijd daardoor voor betekenisvolle activiteiten. Een aantal medewerkers was in staat een gezellige sfeer te creëren in de huiskamer, maar niet iedereen. Dichtbij de instelling was een park. Mijn moeder had een eigen kamer en badkamer.

Bent u of werkt u voor Amsta, Kleinschalig wonen Van 't Hofflaan? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.