Waardering van Amstelring, Groepswonen Jatopa - Amsterdam op 29 november 2012

8.3

Ik woon hier nu anderhalf jaar en heb het tot nu toe als zeer prettig ervaren. Na 30 jaar in het buitenland gewerkt te hebben werd ik ziek. In Afrika werd ik geopereerd en in Nederland kreeg ik te horen nog twee maanden te leven te hebben. De verzorging is helemaal fantastisch, ze vragen altijd of ik wat wil drinken. Op mijn kamer heb ik alle rust maar in de huiskamer kan ik gaan zitten als ik wat aanspraak wil. Soms heb ik wel wat aan te merken. Ik heb een aanvraag ingediend om de voordeur aan te laten passen, want zelf kan ik er niet uit in mijn rolstoel. Die aanvraag is afgewezen, dus ik moet nog steeds wachten tot iemand mij eruit kan laten. Het zelfde geldt voor het kleine trappetje naar het groene binnenplaatsje. Dat houdt me toch tegen om zo zelfstandig mogelijk te zijn. De persoonlijke verzorging is een dikke negen maar de algemene verzorging is een zeven. De meeste medewerkers zijn van surinaamse of marrrokaanse afkomst. Dit is heel prettig omdat die van nature geleerd hebben om iemand te helpen. Het kleinschalig wonen bevalt heel veel beter dan een verzorgingstehuis. Zeker het persoonlijk aangepaste eten is een groot voordeel. Er wordt goed naar me geluisterd en zeker 's avonds ben ik heel blij dat ik met het personeel kan praten. Elke twee maanden is er een vergadering en daar krijgen we de notulen van. Binnen twee dagen daarna heb je dat al. Als er iets is dan wordt dat op zo'n bewoners vergadering besproken. De dokter komt regelmatig langs om te kijken hoe het gaat, die persoonlijke aandacht vind ik heel prettig. Alles gaat in goed overleg. Je krijgt hier alle aandacht en verzorging die je nodig heb, ik ben hier heel blij mee. En ontzettend opgeknapt.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amstelring, Groepswonen Jatopa? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.