Waardering van Amstelring, Transferafdeling in VUmc - Amsterdam op 14 januari 2019

5.8
  • Trombose

Je komt hier om te revalideren. De ruimte’s kamers, eetzaal, en kantoren bestaan uit aan elkaar gezette vrachtwagen containers, vastgeplakt aan het ziekenhuisgebouw van de VUmc. Niet de ideale omgeving en sfeer om in te revalideren. Toegegeven; het is een transferafdeling. Een soort van parkeerplaats voor mensen in afwachting totdat ze naar een verzorgingstehuis  een revalidatiecentrum, of terug naar hun eigen huis kunnen. Maar iemand plaatsen in een container (kamer van de patienten, kantoortjes van het personeel, gemeenschappelijke eetruimte’s) vind ik mensonterend. De inrichting is koel en zakelijk. De verpleegkundigen zijn professioneel, werken met veel empathie, en passie, en zijn vriendelijk. Maar wel structureel onderbezet, zeker in de weekenden, waardoor patienten soms heel lang moesten wachten. Bij de verzorgenden (degene die de maaltijden verzorgden) lag de motivatie bij een paar medewerkers duidelijk anders; niet of weinig. Bij mijn ontslag kreeg ik de verkeerde medicatie mee, middelen die ik ook daarvoor nooit gebruikt had. Toen ik opmerkte dat ik dat wel slordig en onzorgvuldig vond werd daar met een lachje op geantwoord: Natuurlijk.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Amstelring, Transferafdeling in VUmc - Amsterdam

geplaatst op 25 januari 2019

Dank u wel voor uw reactie. We zijn blij dat u bij ons heeft kunnen herstellen en aansterken. De Transferafdeling is tegen het ziekenhuis aan gebouwd en inderdaad bedoeld als tijdelijk verblijf voor mensen die na een ziekenhuisopname nog niet voldoende hersteld zijn om naar huis te gaan, of wachten op een vervolgvoorziening.
Transferafdelingen dragen bij aan het verminderen van de verkeerde-bed-problematiek en vormen vaak ook een extra vangnet voor ouderen met medische problemen of na een val, die het thuis niet redden. Wij hopen verder met u, dat er meer mensen in de zorg gaan werken en dat daarmee het tekort - dat overal wordt gevoeld - kan worden opgelost.

Bent u of werkt u voor Amstelring, Transferafdeling in VUmc? Laat uw reactie achter door het formulier in te vullen. Dan plaatst de redactie van ZorgkaartNederland uw reactie onder de waardering.