Waardering van Amstelring, Woonzorgcentrum De Drie Hoven - Amsterdam op 3 augustus 2012

2.0

Wat een vooroorlogs huis, ik wist niet dat dit soort huizen nog bestonden. Slaapzalen voor 4 personen afgeschermd met een smoezelig gordijntje. Van een kantoor is ook een slaapzaal gemaakt, aan de muur hangt nog de kleidingsvoorschriften voor het personeel. De pillen en medische handelingen mogen gedaan worden door niet bevoegd personeel onbegrijpelijk, het huis draait op uitzendkrachten en leerlingen. (die bovendien nog slecht behandeld worden ook) Veel van de bewoners zijn verdrietig en willen weg, maar willen dicht bij de familie wonen en dat houdt ze bij de drie hoven. De ingang is ook geen visite plaatje receptioniste kunnen niet eens gedag zeggen. Nee dit huis is geen aanrader.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Amstelring, Woonzorgcentrum De Drie Hoven - Amsterdam

geplaatst op 16 augustus 2012

Het spijt me erg dat u dit gevoel heeft over ons huis. Graag wil ik iets over de huisvesting en dienstverlening vertellen. Het is een huis dat toe is aan renovatie/herbouw, de plannen liggen klaar, het wachten is op een ‘go’ van de eigenaar.

De Drie Hoven (DDH) bestaat momenteel uit een verzorgingshuisgedeelte waar elke bewoner een eigen appartement heeft. Daarnaast heeft DDH een verpleeghuisgedeelte met 1-persoonskamers en 2-persoonskamers. Verder heeft DDH een afdeling voor kortdurend verblijf. Daar worden uitsluitend voor korte duur mensen opgenomen die revalideren en herstellen na bv een beroerte. Alleen deze kortdurende verblijfsunit kent 3- en 4-persoonkamers, net zoals ziekenhuizen. Als een cliënt klaar is met revalideren verhuist hij of zij naar een andere afdeling of bijvoorbeeld naar huis.

En ja, op de revalidatieafdeling verblijven kwetsbare mensen die onlangs iets zeer ingrijpends hebben meegemaakt, zoals een hersenbloeding. Een hersenbloeding verandert bijna altijd het lichamelijk functioneren, de cognitieve functies en vaak ook de persoonlijkheid. Dat cliënten graag naar huis willen en familieleden het erg moeilijk hebben, is niet meer dan logisch. Onze medewerkers (artsen, paramedici, psychologen, geestelijk verzorgers en zorgmedewerkers) begeleiden cliënten en familieleden. Zij richten zich niet alleen op herstel en het hervinden van nieuwe mogelijkheden, ook verwerking van ziekte en verlies krijgt zoveel mogelijk aandacht.

Over het uitdelen van medicijnen: u kunt er echt op vertrouwen dat alleen bevoegde zorgmedewerkers deze handelingen verrichten.

Hopelijk kunnen wij binnenkort met elkaar praten over uw ervaringen.

U kunt altijd contact met mij opnemen, via (020) 449 72 72 of afloris@osiragroep.nl .

Ans Floris, locatiemanager DDH

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amstelring, Woonzorgcentrum De Drie Hoven? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.