Waardering van Amstelring, Woonzorgcentrum De Klinker - Amsterdam op 9 januari 2017 interview

Als er vragen zijn wordt er altijd adequaat gereageerd. Wat ik wel vind is dat het verzorgende personeel erg gehaast zijn. Ik heb er begrip voor maar ik vind het erg vervelend dat er geen tijd besteed word aan de bewoners. Het hoognodige word wel uitgevoerd maar te gehaast. Voor informatie is ook niet veel tijd. Voor vragen kan ik wel bijna altijd terecht, anders zorg ik er zelf voor dat dit kan. Dit geldt ook voor het luisteren naar zowel mijn vriendin die hier verblijft als voor mij, alles gaat daar haasje Repje. Ik vind dat wel vervelend voor de verzorgers want zij doen erg hun best. De woonplek van mijn vriendin vind ik mooi, het huis en restaurant ook. Ik vind het restaurant overvol, dit komt omdat er veel mensen komen vanuit 'Het huis van de wijk'. Dit zit ook in het woon-zorgcentrum. Het zijn buurtbewoners die een kaartje komen leggen bijvoorbeeld. Hierdoor is het druk in de kantine. De bewoners moeten soms erg lang op het eten moeten wachten en krijgen wel eens verkeerde bestellingen. De bewoners worden door veel wisselende vrijwilligers geholpen. De ene vrijwilliger snapt het wel en de andere weer niet hoe iets moet lopen dit is soms vervelend voor de bewoners.

Reactie van/namens Verpleeghuis en verzorgingshuis Amstelring, Woonzorgcentrum De Klinker - Amsterdam

geplaatst op 20 januari 2017

Bedankt voor uw reactie, het klopt dat wij een druk werkschema hebben en het spijt me dat we daardoor soms gehaast overkomen. Naast de zorgverlening willen we ook persoonlijke aandacht aan iedereen geven en rust creëren. Dat is ook wat wij als medewerkers fijn vinden aan ons werk.
Inderdaad worden veel wisselende gezichten - of dat nu zorgmedewerkers zijn of vrijwilligers - niet als prettig ervaren. Helaas is dat niet altijd te voorkomen. Alle tips om de dingen nog anders te organiseren zodat het prettiger is voor bewoners, zijn van harte welkom! Met vriendelijke groet van K. Stuivenberg

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amstelring, Woonzorgcentrum De Klinker? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.