Amstelring, Woonzorgcentrum De Makroon

Nieuwe Passeerdersstraat 6 1016 XP Amsterdam
Deze locatie is onderdeel van Amstelring, sector Ouderenzorg

Waardering van Amstelring, Woonzorgcentrum De Makroon - Amsterdam op 2 september 2017

U vraagt of ik De Makroon zou aanbevelen aan anderen. Ik zeg hier "ja" op omdat ik niet kan vergelijken. Ik denk dat het in andere woonvoorzieningen niet beter zal zijn. Over het algemeen wordt mijn moeder redelijk tot goed verzorgd, ook vaak liefdevol. Maar er gaat echter ook wel eens iets echt mis. Dit kan soms te maken hebben met het feit dat er vaak flexmedewerkers zijn. En het huiskamerconcept werkt niet altijd goed. Sommige flexwerkers brengen niet altijd de huiselijke sfeer. Zij kennen vaak de bewoners niet, en zijn stilletjes bezig met hun taken, zonder met de bewoners te praten. Het nadeel van de huiskamer met keuken is ook dat de maaltijden niet altijd optimaal zijn. Niet iedere verzorgende is meteen ook een goede kok. (En jammer,  veel eten wordt weg gegooid).En een ergernis is natuurlijk dat de medewerkers de deur moeten opendoen bij aanbellen. Dit gaat nogal eens mis. Jammer dat er geen receptie is. Ook vind ik het jammer dat er beneden geen horecavoorziening is, toegankelijk voor "gewone" bezoekers, bewoners van de appartementen en ook voor de bewoners van de woongroepen met hun begeleiders. Dit was ons tijdens de bouw wel voorgespiegeld. En ook dat we hier "binnendoor" naar toe konden. Ik mis nog steeds het Grand Café van Bernardus! En helaas ook geen supermarkt, hetgeen toch een leuk uitje zou kunnen zijn geweest voor de bewoners. Beneden zijn nu vooral voorzieningen gericht op jongeren, wonderlijk, terwijl het hele gebouw is ontworpen voor senioren. En als ik met mijn moeder buiten wil zitten kan dat in de binnentuin, of boven, met uitzicht op de tuin, maar de reuring van de stand missen we dan. Waarom is er geen terras aan het water,  voor iedereen toegankelijk?O.k. mijn moede is inmiddels in een stadium dat ik haar er misschien niet echt meer een plezier mee kan doen, maar toch, in De Groenhof zaten we in de zomer vaak naar de bootjes te kijken, onder het genot van een kopje thee of glaasje wijn. Was ook leuk voor het bezoek!Tenlotte. Probeer in de media duidelijk te maken dat werken voor deze doelgroep interessant en dankbaar werk is. Het is toch vreselijk dat het zo moeilijk is om personeel te krijgen. Misschien kan een professionele communicatie deskundige hierin iets betekenen. En probeer vooral ook jongens te interesseren voor het vak. De bewoners (bewoonsters!) vinden het vaak leuk als er een man rondloopt. En probeer herintreders te werven, want het is eigenlijk ook wel een vak voor mensen met levenservaring!

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Amstelring, Woonzorgcentrum De Makroon? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.