Waardering van Ananz, Woonzorgcentrum Berk - Geldrop op 1 december 2017 interview

Het gebouw is enkele jaren geleden dermate gerenoveerd dat de mensen van de gesloten afdeling heel veel bewegingsvrijheid hebben en ook naar buiten kunnen gaan naar een binnentuin. Ik vind het gebouw optimaal. Mijn moeder heeft hier gewoond, maar is inmiddels overleden. De verzorging heeft hart voor de zaak. Ze gaven mijn moeder het beste van wat nog mogelijk was. In de instelling werden veel activiteiten georganiseerd, zowel actief als passief. Zo werden er muziekuitvoeringen georganiseerd en dinertjes. Mijn moeder ging graag naar die dinertjes toe. Ze mocht vriendinnen meenemen. Ze had dan het gevoel dat ze uit eten ging in een restaurant. De huiskamers zijn heel netjes en waren gericht op zo'n zeven mensen. De huiskamers hebben een serre en een tuin waar mijn moeder naar buiten kon. De druk op de verzorging was heel groot. Er was veel verloop. Ik heb gemerkt dat mijn moeder onrustig werd als er steeds andere verzorgenden waren. Er wordt door de overheid steeds meer regelgeving opgelegd. Daardoor vindt er veel verslaglegging plaats. Die tijd wordt helaas niet gebruikt voor de bewoner.

Bent u deze zorgaanbieder of werkt u voor Ananz, Woonzorgcentrum Berk? Dan kunt u reageren op deze waardering of een verzoek tot contact met de inzender indienen via de pakkethouderomgeving.